svar
Hej !
Lite fånigt skrivet det där.Så du tror alltså att jag är en person som skaffar endast bra utrustning istället för praktisk fjäll-erfarenhet och
kunskap. Fel.
Däremot är det högst troligt att du själv Patrik är en sån som gärna skyller på bristfällig utrustning.
Vi här uppe i norr (jag bor i Umeå) har ju
faktiskt vinter och då är det bra med en jacka som funkar i snöstorm. Jag är en sån person som blir glad när det är -30 grader, och ger mig ut i alla väder.. Senast när det var -30 här så gjorde jag en skidtur på 2 timmar.
det är relativt vanligt också att folk skaffar
extremt bra friluftsutrustning utan att ha
verkligen behov av det.
Efter flertalet tältturer i vintertid och en bivacktur så har jag kommit fram till att jag behöver en bättre jacka särskilt frö vinterbruk.
Varje år sedan 1997 har jag tillbringat en vecka i tält i Kebnekaiseområdet vintertid och gjort skidbestigningar.Jag har grävt bivack i flera timmar i snöstorm och det är inte kul med en jacka som har dålig huva. Under kamvandringen vintertid på Drakryggen i Kebområdet så var det inte skoj med en Helly Hansesn klassisk fjällanorak förut.Speciellt inte eftersom jag är glasögonbärare.Jag äger redan en ganska bra Goretexjacka Marmot Thunderlight som jag tycker är OK sommartid. Jag har efter långt övervägande och test av väldigt många jackor kommit fram till att Klättermusens jackor passar mitt vinterbehov, dvs bättre huva.
Jag har ganska stor fjällerfarenhet och den kunskap jag förvärvat på så vis kan inte ersättas av bra utrustning, utrustningen är ju bara ett kompliment till fjällvett. Dvs att kunna vända i tid mm.
Ni som inte verkar tåla att jag framför en åsikt om att Klättermusens kläder är klart bäst för
mina behov, kan ju ägna er åt något vettigare,
skala potatis eller nåt.
För andra som inte har dessa vinterkrav på sin jacka så duger säkert en Tierrajacka, men inte för mig. Om folk inte kan förstå det så kan ni ju ägna er åt något vettigare än skriva töntiga inlägg.
Bristande empati !
Hälsar, Mats Frank, Umeå