Tierra Conrad Kain jacka?

Var på Naturkompaniet och provade en Tierra Conrad Kain jacka. Men jag undrar nu om det är en utgående modell eftersom den inte är med i senste Tierra-katalogen? Och när jag läser recensionerna här på sidan står det att de nyare modellerna är gjorda i Paclite, men den jag provade var gjord i XCR. Betyder det att den jag provade dels är av utgående modell som desutom inte är den senaste varianten av denna jacka?
 
Den senaste varitanten är gjord i XCR 3 lagers GT och inget annat, den fanns tidigare i paclite.
Verkar konstigt att de skulle ta bort den från sortimentet, den är ju himla bra!
 
Den är ju så himla bra!!

Tierra C.K. har nyligen varit den senaste investeringen
och den har varit mycket posetiv!! :)

XCR versionen är den ända jag har hittat när jag har varit runt i stockholm och letat.

Jackan är super, något korta ärmar för mtb.
Luvan är mkt bra. Är dock tveksam till ventilationen.

Rekomenderas!!
Annars kolla in TNF Mountin jacket !
 
Jag tror inte att den är på väg ut ur sortimentet. Däremot så verkar det som om Tierra kör med ett sommar- resp. vintersortiment och två olika kataloger för detta. Jag har personligen svårt att se poängen i denna uppdelning men oavsett vilket så finns ju Conrad Kain (3-lagers XCR) iallafall kvar på webbsidorna...
 
intressant att klassa Conradkain som vinterjacka, själv använder jag den nästan uteslutande på vår/höst och givetvis på friluftsaktiviteter året runt.
Som vardagsjacka blir det dock för kallt på vintern och för varmt på sommaren...

/pott
 
tierra

en svag punkt på conrad cain är dom klart klena kardborre fästena slits ut fort. annars den klart bäst gore tex jacka jag haft bla pga att den är 3/4 lång. mvh mats
 
Är detta ett prisvärt köp?

Hur står sig kvaliteten på Tierra om man jämför med Klättermusen, Marmot, Haglöfs och TNF mm?
 
heja brynäs

jag tittade med tindrande ögon på flera av Tierras modeller men föll till slut för en Mountain Equipment (på Highsport i Gtb) billigare, smidigare i tyget och har klarat flera timmars brutalt regn utan att blöta ner ägaren, så en sån kan jag rekommendera (om det inte är varumärket Tierra du är ute efter..)
Plus för en huva som klätterhjälmen passar inunder med insydd metalltråd i kanten.

/Ninna
 
Bästa jackan jag ägt

Jag köpte en Conrad Kain (dammodell) i materialet XCR i höstas. Det är ett köp jag hittills aldrig ångrat. Den har redan fått hänga med på en rad paddelturer, skidturer och annat uteskoj utan problem. Perfekt passform och otroligt lätt vikt. Med rätt sorts plagg under passar den utmärkt även vintertid. Tyvärr steg priset på jackan med cirka en tusenlapp efter att Tierra köptes upp av Fjällräven.

Conrad Kain-jackan kan jag absolut rekommendera!

MVH Petra
 
sen dom höjde priset enligt föregående inlägg är det ju frågan om jackan är prisvärd, jackan började ju antagligen inte kosta 1000:- mer att tillverka pga att fjällräven köpte tierra...
Ang. kvalitén så har jag inte hittat några brister på min.
Det går inte att ha klätterhjäm i conradkainhuvan tyvärr, (testade nu). Om man som jag inte brukar ha det iaf är det väl iofs snarare en fördel då huvan inte blir så stor och säckig.
Hade jag varit i din position hade jag nog tittat en gång extra på de andra märkena du nämner förutom H.

lycka till
/Pott
 
JAg har haft min conrad kain i ungefär ett halvår nu och den har funkat bra för mig sitter perfekt men alla har ju olika kroppsbyggnad så det är väl bara att ut och testa....men åter till saken.

Den har nu börjat läcka i dem limmade sömmarna och i dragkedjan känns förjävligt att inte jackan skall hålla längre än ett halvår så jag ringde till tierra och berättade hur det låg till ...och dem bad mig skicka in jackan så skulle dem fixxa problemet verkar som det var gratis med så vi får väl se hur det hela artar sig i framtiden om den blivit nått bättre när den varit på "lagning"....dem verkar ha en bra kundtjänst iaf...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gimholt Ersätta skalställ (Tierra Conrad Kain) Kläder 1
donTommazo Tierra Conrad Kain trouser, erfarenhet någon? Kläder 7
rlindqvi Tierra Conrad Kain vs. Haglöfs Helium eller Heli ? Kläder 5
op Erfarenheter av Tierra Conrad Kain-byxor ? Kläder 4
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Friluftshemulen Tierra Lite track convertible pant Kläder 1
Anders262 3 års garantitid på Gore-Tex från Tierra Kläder 14
tommy.paulsson.5 Tierra Kläder 1
Swift Tierra Ace Pant Kläder 6
Tannjel Skalbyxor, Tierra ROND PANT Kläder 0
nicko_ Softshell Tierra Off-course pants eller Fjällräven Keb trousers? Kläder 6
nuddis Tierra Roc Blanc Pants Kläder 3
Elle_belle Tierra Roc Blanc W Kläder 0
Jerker86 Tierra Whitehorn Kläder 0
mrute Skaljacka: Klättermusen VS Tierra Kläder 2
Nordstjärnan Tierra eller ITAB-behöver råd! Kläder 5
hannulan Tierra Roc Noir Kläder 7
Nautilus Tierra Prime jacka dark lime? Kläder 0
flygare69 Vilken storlek på Tierra Prime jacka? Kläder 3
murkla Tierra Kläder 0
Ullarulla Fråga om Tierra Pacman Jacka och regn? Kläder 12
Curium Tierra Scirocco Jacket Kläder 3
69-hard Tierra Cho Oyo Kläder 1
niklaz Byta kläpp på dragkedja på min gamla Tierra? Kläder 22
Martin Fransson Tierra Dhaulagiri Kläder 7
lolipopan Tierra Prime Jacket Kläder 1
realout Tierra Piedra Pant Kläder 0
oskarfk Ny skaljacka, Tierra Snoowie/Intrepido? Kläder 1
ayn Tierra Pacman/Dynamic - åsikter, alternativ? Kläder 1
rand Tierra Prime- Omdömen! Kläder 10
PJE Tierra softshell Kläder 12
Mr.Plow Åsikter om Tierra. Kläder 13
Aico Tierra - størrelser Kläder 0
jiana Har någon testat Tierra Creek Lady? Kläder 0
puttepatrik77 Tierra Kläder 8
Runner75 Tierra Sälka på sommaren Kläder 5
avslutad_221205 Tierra Powder? Kläder 1
mankan83 Marmot Super Hero vs. Tierra Chalten softshell Kläder 7
filipito Tierra jacka Soft Shell Kläder 1
mountainman Skall jag Köpa Byxa tierra Couloir (naturkompaniet)? Kläder 1
mountainman Byxa tierra Couloir (naturkompaniet) Kläder 0
pasta Tierra Adrenaline PacLite jacka? Kläder 1
bushmaster84 tierra sarec Kläder 2
fisherman Billiga Tierra jackor Kläder 3
lusth Tierra Kläder 7
axel_broman Klättermusen/haglöfs/tierra Kläder 7
Labben Tierra Ventura anorak Kläder 0
peterjensen Tierra Sarek byxa Kläder 2
Niclas Tierra Yukon Kläder 0
arghe Tierra vs Marmot Kläder 2

Liknande trådar