Tidningspapper

På den gamla goda tiden använde man tidningspapper i friluftslivet lite här och där. Under skosulor, vindskydd underjackan osv. Så då funderar jag på om man skulle kunna använda det i torrdräkt på något smart sätt. Det borde fungera och jag ska testa om det suger upp kondens. Några blad runt fötterna på insida torrdräkten vore det enklaste men går säkert på andra sätt. Någon som testat?

Gör inte ett torrt ombyte av kläder under dräkten ungefär samma sak. Vad är poängen med just tidningspapper i detta fallet? Lätt att byta och "engångs"?
Tycker mest det låter obekvämt, men jag kan ha fel, då jag inte provat.

/Patrik

Jo nu kommer jag i håg at det vart använd tidningspapper i pjäxorna, men det var ju mera som en extra sula som kunde slängas när den blev fuktig när en saknade en riktig sko tork.

Tidningspapper känns lite 40-tal. Min tanke är att man tog det som var best/billigast för sin tid. Idag har vi så mycket bättre egenskaper i våra friluftskläder att vi nog ska välja rätt där istället för att välja vilken tidning vi ska ta med ut men det skulle vara kul att höra din recension av "papperspaddling" God tur

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg