the north face

Re: Sluta titta på märket - titta på kvaliteten!

Nordesjö; sa:
Shiiit - en Rab - dunets Rolls Royce! Jäkla märkessnobb ;)
Bara för att få påpeka att jag inte alls bryr mig om märket så sitter jag i skrivande strund i en sovsäck som bara väger 400g, det känns lite trångt med datorn. Att det råkade bli en Rab Quatntum berodde var enbart kvaliten. Men ett kilopris på 4475 kr är lite av en höjdare. North Star har den hemma. // RJ

Re: The blended approach-strategy

malindo; sa:
Börjar själv känna mig som en äkta omvänd nörd med min i princip one-single-brand-outfit,. särskilt som brandet i frága envisas med att skylta i stora bokstäver pá alla möjliga och omöjliga stállen pá plaggen..

Jag har som princip att sprätta bort varumärken från mina grejer, i de fall det går.
Det är ju jag som är varumärket! Grejerna ska vara funktionella och snygga, men det är ju jag som ska få poäng för det, inte nån jäkla tillverkare. Dessutom ser ju de som är insatta vad det är för märke utan att jag ska behöva gå omkring som ett jävla sponsoroffer.

Synd bara att det är så bökigt att få bort varumärken på friluftsprylar. Är det membranplagg pajar man ju tätheten, och är det broderat kan det bli fult. Min Tierra-fleece ser inte så fin ut längre sedan jag sprättade brodyren...
Men om det är en påsydd lapp så ryker den direkt!
Och plagg med alldeles för tydlig reklam faller ur tävlingen ganska raskt.

Men jag gissar att det här också är en slags snobbism.

Fanatisk?

Nordesjö; sa:
malindo; sa:
Börjar själv känna mig som en äkta omvänd nörd med min i princip one-single-brand-outfit,. särskilt som brandet i frága envisas med att skylta i stora bokstäver pá alla möjliga och omöjliga stállen pá plaggen..

Jag har som princip att sprätta bort varumärken från mina grejer, i de fall det går.
Det är ju jag som är varumärket! Grejerna ska vara funktionella och snygga, men det är ju jag som ska få poäng för det, inte nån jäkla tillverkare. Dessutom ser ju de som är insatta vad det är för märke utan att jag ska behöva gå omkring som ett jävla sponsoroffer.

Synd bara att det är så bökigt att få bort varumärken på friluftsprylar. Är det membranplagg pajar man ju tätheten, och är det broderat kan det bli fult. Min Tierra-fleece ser inte så fin ut längre sedan jag sprättade brodyren...
Men om det är en påsydd lapp så ryker den direkt!
Och plagg med alldeles för tydlig reklam faller ur tävlingen ganska raskt.

Men jag gissar att det här också är en slags snobbism.

Du tycker inte att du överreagerar lite när du går lös med kniven? ;-)

Men annars stämmer det nog som du säger angående snobbism, för vem vill egentligen inte ha de senaste och tuffaste hightech-prylarna på marknaden?

/Martin

Re: Fanatisk?

langby; sa:
Du tycker inte att du överreagerar lite när du går lös med kniven? ;-)

Njae... varför ska jag gå omkring som en reklamskylt när jag har betalt för grejerna? Det är ju nästan som att ha prislappen kvar.
Nej, plaggets identitet ska sitta i designen, inte på ett klistermärke.

Men jag sprättar som sagt bara på grejer som går att sprätta. Tierratröjan var en betatest - den sprättningen kan jag nog erkänna var att "överreagera".

Det lustiga är att det här är lite känsligt för många - de tycker att man förstör grejerna - vilket ju visar vilket värde de lägger i tygbiten med loggan på. För mig är den ointressant och ful.

Jag tror nog också att man i de flesta fallen förstör plaggen, just för att loggan är integrerad i plagged, t.ex. brodyr. Men håller också med om att funktion borde gå före märke. Ofta, men inte alltid är det så att de märken som ses som statusmärken faktiskt har väldigt bra lösningar.

Men som jag sa tidigare, vem vill inte ha det bästa egentligen? Dessutom vill man ju ofta visa att man behöver de tuffaste prylarna till alla sina extrema akteviteter.

Re: Re: Fanatisk?

Nordesjö; sa:
Det lustiga är att det här är lite känsligt för många - de tycker att man förstör grejerna - vilket ju visar vilket värde de lägger i tygbiten med loggan på. För mig är den ointressant och ful.
ÄR DU FRÅN VETTET? Först går du och köper skitdyra kläder som är ännu dyrare för att just 'the brand' representerar en tillhörighet. Så sprättar du bara bort hela ditt liv, utan 'the brand' är du inget. Jag förelår att min herre vänder sig till ITAB så slipper du betala överpriser för märken du ändå sprättar bort.
Vet inte om jag sagt det men det optimala är ha ha det märket som inte syns, man bara vet att det är just THE BRAND och inte något bortsprättat. // RJ

Harrejisses karlar, det är ju verkligen three-dubbled reversed nördstämpel pá folk som köper technically branded mountain outfit gear och sedan sprättar bort the logotype! Vad ska nästa step bli?

Inte undra pá att norrlánningarna skakar pá huvudet!

Själv är jag som sagt enbart en simpel enkelt-omvänd-nörd med samtliga logos kvar.

Väntar fortfarande pá svar frán mannen med fake-relaxed-approachen, Mr. "Walk alone" ang. de röda detaljerna i hans hopplöst ute (pá det att de för inne) Jörnboots.

Mvh / Malindo

Re: Re: Re: Fanatisk?

walk_alone; sa:
ÄR DU FRÅN VETTET? ... Jag förelår att min herre vänder sig till ITAB så slipper du betala överpriser för märken du ändå sprättar bort.

Jag sprättar naturligtvis bort märket från mina Itab-kläder också.

(Apropå överpriser så är det ju du och inte jag som köper Rab-grejor ;))

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Crimper The North Face Havoc mid gtx xcr Kläder 0
magkar80 The North Face nya duntröja Kläder 15
The North Face M Redpoint Pant - kvalitet eller snarare brist på Kläder 4
PeeGee The North Face skaljacka? Kläder 1
Nettan A Letar The North Face Mountain Light-jacka! Kläder 1
lakers Hjälp sökes av The North Face bärare! Kläder 4
jjjjy66 The North Face Rainfall Jacket? Kläder 0
jipeha The North Face Venture Jacket Kläder 0
BILLY_L The north face "HyVent" Kläder 1
sova The North Face Varius Guide Jacket Kläder 0
mia22 The North Face Kläder 5
kungsleden The North Face Ama Dablam Kläder 1
kristofer The North Face Rainfall Pants Kläder 0
Stoj The North Face?? Kläder 6
jabe05 The North Face Mountain Jacket? Kläder 2
oskarg The North Face Tibetan hiking pants. Kläder 1
The North Face Kichatna jacket 2000 Kläder 13
omni96 Boots/shoes for Sarek in the summer Kläder 12
snowdog North face regnkläder- hur mycket vatten tål dessa? Kläder 23
FruNalleman Nån som testat North Face vandringsskor? Kläder 2
Brodin87 North Face Himalayan Parka eller North Face Polar Jacket Kläder 3
Papadopo Har någon provat North Ice från Erätukku Kläder 2
m_zachrisson Gore Tex Paclite vs. North Face Hyvent Kläder 10
andy_02 Import/Efterlysning North Face Summit Down Jacket Kläder 0
Kaj Yak Är det någon som äger en 66 North? Kläder 0
Mathew 66 North Iceland & andra eVent jackor, vart finns de?? Kläder 9
Bengt S North Face Trek Light GTX Hiking Boot Kläder 2
bombardier North Face Skaljackor Kläder 2
Mathew Vad tycker ni om North Face Flight Jacket? Kläder 4
holmis_bigfoot.com VARNING! PIRATKOPIERADE NORTH FACE JACKOR!! VARNING!! Kläder 8
highlandpark North Face Mountain vs Mountain Light Kläder 8
mtallberg North Face regnjacka? Kläder 2
ebh VARNING Gore-Tex kopior bl a North Face Kläder 13
Mikro north face storm peak??? Kläder 1
koaladaniel Klättermusen gegen North Face Kläder 5
oskarg North Face Pamir Windstopper-väst Kläder 3
North Face Kläder 2
Marmot, North Face eller annat?????? Kläder 2
North-Face Mountain Jacket Kläder 0
Billigare North Face Jackor? Kläder 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg