Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag kollade på samma säck förra året i vid våren, men jag valde en: The North Face Orion.
Den ska väga enligt spec 1125, men i praktiken runt 1200.
Den har en komforttemp för kvinnor: +1 , Män: -4 .
Jag är nöjd med säcken, använde den vid en paddlingstur två nätter i Maj, ner mot nollan. En regnig missommar natt, samt fyra nätter i juni vid kebnekaise.
Jag fick betala mer än vad de kostar idag, betalade runt 1800 kr tror jag, idag får man säcken för 1137 på getout.
Kan tänka mig att Scorpio-säcken fungerar bra, beror lite hur frusen man är. Själv är jag åt det frysne hållet, så några extra grader är ett plus för mig.
Vi köpte våra Scorpio av getout när de började rea ut dem. Har mest använt dem vid paddling under hösten-09. Temperaturerna har varit ned mot 0*c som kallast. Vi har använt våra sovsäckar när det är risk att dunsovsäckarna kan bli riktigt blöta eller om det är stor risk för skador på dem. Har sovit ca 15 nätter i min. Jag upplever Scorpio som prisvärd.
Jag köpte en för 2 somrar sedan. Har använt den mest sommar men även någon höst. Jag tycker den är väldigt prisvärd. Jag har inte frusit i den. Är dock rätt varm av mig...