The Duke - Erfarenheter?

Jag har hört mig för en del och de flesta är väldigt nöjda med duken och då är det folk som åkt länge och åker rätt hårt. Jag ska dock hyra ett par trekkers till en Akkha-tur om två veckor och testa. Sen får vi se.. Tack för all input!
/David
 
Jag har hört mig för en del och de flesta är väldigt nöjda med duken och då är det folk som åkt länge och åker rätt hårt. Jag ska dock hyra ett par trekkers till en Akkha-tur om två veckor och testa. Sen får vi se.. Tack för all input!
/David

Ta med en mejsel, jag fick ställa om tådelen ganska rejält för att trekkers skulle passa i mina bindningar, sitter de fel så är det lätt att trampa ur dem när man går på skrå.

/M
 
Har åkt på mina Dukes sen i fjol nu mest i rent "alpinbindningsläge" men en del knallande har det också blivit och för mig har de funkat helt utan anmärkningar.

Tycker man ska se duken som en alpinbindning med turmöjlighet och inte som en turbindning som t.ex. dynafit, diamir etc. Ja den är tung, ja man måste ta av den för att ställa om från åk till gå, ja hälhöjaren kunde vara bättre. MEN, i mina ögon är det en alpinbindning som är extremt flexibel, som medger att jag enkelt kan kombinera "vanligt" alpinåkande med lite knallande upp på nån frestande topp. Att se den som ett alternativ till ren touringbindning tycker ju jag blir lite galet.

/Rickard
 

Liknande trådar