Terränggående rullskidor

Hallo, här kommer mitt första (andra) inlägg som ny medlem på utsidan.

Jag har för mig att jag sett en notis om ett par nya terränggående rullskidor, dvs rullskidronas MountainBike med tjocka kraftiga hjul osv. Tror det var i Svensak Runner's World, inte helt säker dock. Är det någon som vet var man kan få tag i ett par sådana eller är det någon som har testat dem och kan ge oss ett utlåtande!?

Tacksam för svar!

/fantomet

(tidigare postad i skidforum men inga svar)

Att du inte fått nåt svar beror nog på att få vet nåt om terrängående rullskidor. Personligen ställer jag mig tveksam till att åka rullskidor i värre terräng än grusväg och där funkar vanliga rullskidor (jag ställer mig iofs tveksam till rullskidor öht, det är en långtråkig företeelse).

/Håkan

fantomet; sa:
Hallo, här kommer mitt första (andra) inlägg som ny medlem på utsidan.

Jag har för mig att jag sett en notis om ett par nya terränggående rullskidor, dvs rullskidronas MountainBike med tjocka kraftiga hjul osv. Tror det var i Svensak Runner's World, inte helt säker dock. Är det någon som vet var man kan få tag i ett par sådana eller är det någon som har testat dem och kan ge oss ett utlåtande!?

Tacksam för svar!

/fantomet

(tidigare postad i skidforum men inga svar)

Jeg har set et par Elpex 'off road' i Intersport i Malmö. Jeg tror dog ikke at disse terrængãende ski er specielt anvendelige. Jeg er ogsã tilhænger af, at det bedste 'off road' gøres med almindelige rulleski på grusvej.

/Ulrik..

Herre j...

Vilka bestar. Tveksam om de funkar för längdåkning (kolla videon How to: Skating, det ser tungjobbat ut, dvs mycket lite skidkänsla). De verkar för klumpiga/tunga. Men det är ju ett orginellt sätt att ta livet av sig...
jump.jpg

/Håkan

Tackar erik_sylvan det vardejag var ute efter, verkar perfekta att åka på i motionsslingor. Inte ska man använda dem till att ta livet av sig!!

Om du vill träna inför längdskidsäsongen så tror jag att de är för klumpiga för att ge nån slags skidnära träning. Vill du ut i skogen och leka, så är de nog intressanta. (Men livsfarligt ser det ut att vara)

/Håkan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Rullskidor för nybörjare? Utrustning allmänt 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg