Efter att förra året förstördes av ett större axel- och nyckelbenshaveri (cykelvurpa modell värre), packade jag nu upp mitt Laser Comp. igen. Jag har haft de flesta mindre tältmodellerna som Akto, Ringstind, några tarpar etc men kan inte sluta förundras över hur pass stabilt Laser Comp. är i förhållande till sin vikt. Visst, det är en viss skillnad på duken, men att man kan spänna bättre på Laser Comp. jämfört med Akto som man aldrig får riktigt bra på långsidorna, gör att jag sover bättre i detta än i Akto i hård vind.
Det enda som jag gjort är att gå igenom tältet med SeamSealer, det gjorde jag med Aktot också.
Rekommenderas starkt! Enda "risken" är bottenduken som man måste vårda lite extra. Men jag har inte lyckats trycka igenom något vasst ännu, även om jag inte är så petig med vart jag sover (blockterräng funkar finfint).
Någon som håller med eller har några reflektioner?
// Jocke
Det enda som jag gjort är att gå igenom tältet med SeamSealer, det gjorde jag med Aktot också.
Rekommenderas starkt! Enda "risken" är bottenduken som man måste vårda lite extra. Men jag har inte lyckats trycka igenom något vasst ännu, även om jag inte är så petig med vart jag sover (blockterräng funkar finfint).
Någon som håller med eller har några reflektioner?
// Jocke