Telisbindningar - bra hållbarhet..........

Var hittar man en telisbindning som håller för all sorts åkning? Det skulle jag gärna vilja veta. Just nu åker jag på skihöj (som för övrigt har gått i konkurs nu) och den är okej. Men när det blir för brant så "går" man ur den ibland, och det är inte så kul när "säkerhetssnöret" går av bara man tänker på det.
Innan körde jag på chilli bindningen och den höll väldigt dåligt i haken på sidan fram vid tån,vad jag göra?!?!?!?!?!?
Verbier forever!

G3-länk

Tjena,

G3 står för Genuine Guide Gear och deras bindning heter Targa. Den brukar få bra omdömmen för sin gedigna konstruktion, så den borde väl hålla för banåkning.

Här finns lite mer information:

http://www.genuineguidegear.com

Finns det några regler för hur bindningarna får se ut när man tävlar?

/Björn

7tm

Var i Berlin i helgen och letade efter den och ingen hade fått in den än.
Fick mest konstiga svar när jag frågade efter den men att få tag på den verkar knepigt!

7tm

Fafner (Peter), jag mailade företaget Telemark Pyrenees i Frankrike, (http://www.telemark-pyrenees.com) efter ett tips från siten telemarktips.com.

(he he hoppsan, tips från telemarktips.com om telemark, satt ju som en keps den där formuleringen =) ).

PT kommer att ha Karhu 7 tm i lager i början av oktober. I och med att både Sverige och Frankrike är med i EU, så blir det inga extra avgifter i form av importskatter m.m.
Priset för Karhu 7tm från Telemark-Pyrenees:
7tm binding = 1090 F
10 mm riser ("Höjningsplattor") = 199 F
Frakt = 125 F
Totalt = 1414 F (2142 Kronor)

Jag ska invänta lite tester av 7tm innan jag bestämmer mig, men om bytet av bindningar innebär 7tm, så ligger Telemark-Pyrenees bra till, bra priser samt trevlig personal (i alla fall på mina frågor som jag mailat till dem).

Kanske det är nåt för dej också, Fafner ?

MVH Anders B

Hörni, alla svenska företag som säljer telemarksutrustning:
Ta nu å ta hem lite Karhu 7tm, så att vi kunder slipper att "importera" dem själva !!

G3 Targa

Jag har inte testat G3 Targa men den verkar bra och dessutom lätt att få tag på i Sverige. Är denna bindning mycket bättre än Chili ??

MVH Mats

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Berggrund Telisbindningar och hoppning. Telemark 2
qz47 Förbud för många telisbindningar? Telemark 9
Norström telisbindningar Telemark 0
jhn Telisbindningar på Atomic Telemark 0
fafner Tyska telisbindningar! Telemark 3

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg