Nybörjarfrågor...
Hei,
Jeg har stått én dag på Telemark : KJEMPEGØY
(Har kunnet telemarksving fra barndommen..på langrennski )
Etter to timers usikkerhet kom gleden og de røde pister var plutselig helt OK..... :
JEG SKAL BARE PÅ TELEMARKSKI IGJEN
Spørsmål:
1: Er Rottefella bindinger farlige.., løsner de hvis man falder stygt, noen som er komme til skade ?
2: Noe forslag til en god ski for en som mig, og hvilken lengde ? ( pris betyr også noe )
3: Kan man ikke bare kjøpe noen gode carvingski og bruke dem til telemark.... ?
eller
3b: Kanskje kan jeg bare bruke mine egne testvindercarvingski (Nordica N9.1, 1,70 m.) med Crossplates + Rottefella ??
Alpint er jeg til røde/sorte pister, kjører mest litt større sving, og ofte i stor fart. Ikke så mye off-pist. Min fremtidige telemark-stil blir nok også som min alpin-stil.
Den ene dag på Telemark var på Atomic TM 18(tror jeg), 1,70 m.,rottefella. Selv er jeg 1,80 og veier 78 kilo.
På forhånd takk,
Rune fra Norge !!
PS: Du behøver ikke å besvare alle spørsmålene for å svare
Hei,
Jeg har stått én dag på Telemark : KJEMPEGØY
(Har kunnet telemarksving fra barndommen..på langrennski )
Etter to timers usikkerhet kom gleden og de røde pister var plutselig helt OK..... :
JEG SKAL BARE PÅ TELEMARKSKI IGJEN
Spørsmål:
1: Er Rottefella bindinger farlige.., løsner de hvis man falder stygt, noen som er komme til skade ?
2: Noe forslag til en god ski for en som mig, og hvilken lengde ? ( pris betyr også noe )
3: Kan man ikke bare kjøpe noen gode carvingski og bruke dem til telemark.... ?
eller
3b: Kanskje kan jeg bare bruke mine egne testvindercarvingski (Nordica N9.1, 1,70 m.) med Crossplates + Rottefella ??
Alpint er jeg til røde/sorte pister, kjører mest litt større sving, og ofte i stor fart. Ikke så mye off-pist. Min fremtidige telemark-stil blir nok også som min alpin-stil.
Den ene dag på Telemark var på Atomic TM 18(tror jeg), 1,70 m.,rottefella. Selv er jeg 1,80 og veier 78 kilo.
På forhånd takk,
Rune fra Norge !!
PS: Du behøver ikke å besvare alle spørsmålene for å svare