Nu...
har jag ju tyvärr ingen (Berghaus?) Vulcan, men väl en Karrimor Condor 60-80.
Jag tror inte att det är några större problem med att "tura" med 7tm, det kan dock ses som overkill att tura med en utlösningsbindning, då framförallt om man inte är ute främst för nedförsåkningen...på samma sätt som det kan ses som overkill med ett par Scarpa T1
r på platten....kom just på att du kanske inte har värsta kollen på pjäxor?
Kort om Scarpas pjäxor:
T1 Race= Värsta nedförspjukkerna, höga, tunga och styva som bara den.
T1 = Nedförspjukker, höga och relativt mindre tunga och styva än Racestövlarna,
kan turas med, men inget jag skulle rekommendera att gå på platten med...men i nedförbackarna så tycker jag att dessa är hur bra som helst...ehhhh kanske framgår att jag åker med T1
r
T2 = Allround dojjor, inte lika höga som T1
r, men funkar bra nedför och funkar hyfsat bra som turdojjor (alltså inte tur som i Herreys gyllene skor, utan tur i skidbemärkelse
)...hade T2
r innan jag bytte till T1
rna
T3 = mera Tur insprierade än T2, pga att de är lägre och lättare->mindre stabila, jag har aldrig själv provat T3
r...
T4 = används (nog) enbart på tur, lägre än T3
r....har aldrig provat dessa heller...kanske även funkar bra som långfärdsskridskopjäxor?
Skulle tro att du skulle passa bra i ett par T2
r...just det ja, jag har aldrig åkt i andra skor än Scarpas så ni som åker i Gramont, Crispi eller andra telispjäxor kan ju fylla i om ni vill...
Häpp, Brook out !
/Anders B
Eller nja nu kom jag ju på en sak....Björn, om du ska med familjen till nån skidbacke så kan du väl kolla med dem om deras skiduthyrning hyr ut telisgrejor?
Isf kan du ju kolla med dem vad de rekommenderar (och så "skvallrar" du till oss här, så kan vi säga om det kan vara lämpliga grejor
)
Nåja, nu då....Brook out!
[Ändrat av brook 2002-12-11 kl 17:36]