tekniktema?

Re: US Basemap...

wisher; sa:
Du hade rätt, det är versionen med amerikansk baskarta dom säljer.
Det är ju okej med amerikansk grundkarta för personer som förstår begränsningarna och gör ett medvetet val. Men när en butik är så oseriösa att de inte tydligt upplyser om det ringer varningsklockorna. På vilka fler sätt avser man lura sina kunder?

aspidshop

För 5041:- får man samma GPS men med Europeisk karta hos Aspidshop.com.

En annan sak som jag reagerade på är att det inte framgick vilken version av Bluechart dom säljer. Eventuellt är det en äldre version....
[Ändrat av kanotisten 2005-08-23 kl 19:14]

När dom inte ens lägger ut ett telefonnummer på sajten så är dom inte seriös, punkt slut. Jag läste på sajten att om man vill prata med dom i telefonen så mailar man sitt telefonnummer så att dom kan ringa upp. Oseriöst.

Det går att byta kartan, förmodligen, men såvitt jag vet har folket på Garmin hållt tätt om hur det går till. Eftersom baskartan ligger i samma flashminne som man laddar in egna kartor i, är det ju troligt att det finns någon hemlig kod eller liknande, som tillåter program utifrån att adressera den delen av minnet också.

Men hur det i så fall går till är en väl förborgad hemlighet.

Anders

Jimmy_L; sa:
När dom inte ens lägger ut ett telefonnummer på sajten så är dom inte seriös, punkt slut.
Håller med men anser att det åtminstone bör anges en fysisk adress och organisationsnummer också.

Domänen är registrerad med mycket knapphändiga uppgifter. Förutom ett vanligt personnamn anges endast ett felaktigt(!) organisationsnummer.

I sina försäljningsvillkor anger man 10 dagars öppet köp. Det låter kanske generöst men vid distansförsäljning har man alltid 14 dagars ångerrätt.

Jag ska aldrig mer köpa något från en ”firma” som saknar telefonnummer och besöksadress. Blev lurad på alla mina pengar som 12-13 åring när jag skulle köpa en surplusgrej som jag sett på annons i någon tidning.

Jag kollade nyss på Bolagsverket https://snr.bolagsverket.se/default.htm och där fanns det ett Tekniktema Aktiebolag i Västragötalands län. Det bolaget var satt i konkurs.

Håller med övriga. Handla på något seriösare ställe.

Per

Fel företag!

Brune; sa:
Jag kollade nyss på Bolagsverket https://snr.bolagsverket.se/default.htm och där fanns det ett Tekniktema Aktiebolag i Västragötalands län. Det bolaget var satt i konkurs.
Inte för att det gör dem det minsta seriösa men om du söker på DKP Computer (anges på hemsidan som ägare av webbplatsen) istället så hittar du nog mer rätt.

Det är en enskild firma med ett organisationsnummer som också delvis stämmer överens med det felaktiga som uppgivits vid registreringen av domänen.

Svar på lite frågor...

Jimmy_L; sa:
När dom inte ens lägger ut ett telefonnummer på sajten så är dom inte seriös, punkt slut. Jag läste på sajten att om man vill prata med dom i telefonen så mailar man sitt telefonnummer så att dom kan ringa upp. Oseriöst.

Hejsan att glada friluftsmänniskor !

Verkar vara en "het" debatt om MIN tekniktema.se sida här.....

Lite svar på frågor som ni har ang. min site

Det är direkt import från USA = Americas Recreational (som det korrekt heter)

Men hur många använder en "base" map ? vet ni hur detaljerad den är ??
Inget jag vill segla efter eller vandra i fjällen med

Man köper till Friluftskartan/Bluechart 7.0 för att få korrekt karta eller ?

Ang telefonnummer och adress på siten är det pga att jag har ett till jobb och då kan jag tyvärr inte svara i telefon hela dagarna.
Och jag vill när jag pratar med mina kunder ge så bra service som möjligt och det kan jag om jag kan ringa när jag har tid att göra det. (Ni får ett samtal från mig inom 8 timmar efter ni mailat!)

Och eftersom jag har en WEBSHOP varför behövs en fysisk adress ?? jag har skrivit att lokal leverans i Luleå går bra, förstår man inte att det är i närheten av Luleå då ? (Det finns människor som gör inbrott om dom vet vart det finns värdefulla saker)

Varför jag startade denna site var för att jag såg att det är MÅNGA som importerar själv och vill med min sida kunna lev. US versionen till folk till ett mer humant pris än dom svenska versionerna.

Vid garantiärende så skickas dessa till mig eller till garmin i UK där ALL rep utöfrs (även svensksålda)
Jag hjälper själkart till med garntihantering eftersom jag har bra kontakt med Garmin
Efter att Garmin fått en defekt enhet så skickas en ny inom 48 timmar till er !

Och vad gäller min ekonomi så har jag högsta kreditvärdigheten som går att få samt inga anmärkningar på 10 år !

Hur bra service får ni om ni köper från något annat land inom EU ? brukar ni ringa dom även om telnummer står på sidan ?

ett litet ordspråk
Är du nöjd med min webshop tala om det för andra
är du missnöjd med mig webshop ta det med MIG först !

Mvh ägaren av http://www.tekniktema.se

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg