Tejpar ni fötterna innan vandring + intimhygien

Wetexduk har många aplikationer och som tur är förekommer de i olika färger oxså.
Natos piloter brukar dem för att suga dagg som driksvatten bla.
Det kan ju vara skönt att inte behöva gissa...

Go tur

Jag har aldrig haft problem med skoskav. Men tejpar nästan alltid mina fötter i början av vandringar för säkerhets skull. Speciellt när jag ska gå med tung packning.
Tejpar fötterna med leukoplast, men har planer på att gå över till elastoplast. Sporttejp ska också fungera bra och är vänligara mot folk som har allergi mot plåster och sånt (är väl nått konstigt i klistret dom är allergiska mot).

Ang infanterield så får jag väl ta på mig ansvaret och ge standardtipset. Dvs att man ska ha gylfen öppen när man går så att man vädrar ut ordentlig där nere. För att öka effekten kan man om man har skjorta dra ut skjortänden genom gylfen och fästa den i bältet. Så att man på så sätt öppnar upp gylfen ordentligt.

Har en kompis som ofta har haft problem med infanterield som helt har blivit av med problemet sen han börja använda korta tights (cykelbyxor). Själv har jag alltid med mig en burk kroppspuder för säkerhets skull. Men hoppas att jag ska slippa behöva använda den.

Hmm, ja, den sortens våtservett (toalett) duger säkert till er karlar ;) eller om man "bara" vill tvätta rumpan. Men vill man dessutom fräscha upp små kvinnliga krumelurer och vädret inte känns tillräckligt inbjudande för ett bad tror jag att intimvarianten är behagligare... Det ligger tio sådana i en återförslutningsbar "påse", mindre skräp att bära hem än styckförpackade!

BM

swabr; sa:
Hmm, ja, den sortens våtservett (toalett) duger säkert till er karlar ;) eller om man "bara" vill tvätta rumpan. Men vill man dessutom fräscha upp små kvinnliga krumelurer och vädret inte känns tillräckligt inbjudande för ett bad tror jag att intimvarianten är behagligare... Det ligger tio sådana i en återförslutningsbar "påse", mindre skräp att bära hem än styckförpackade!

Det var killen i trådens början jag hade i åtanke. Ville väl mest påpeka att även denna rumpsort fanns. Tio stycken i återförslutningsbar påse lät bra. Denna variant har jag inte sett utan trodde du menade någon sorts jättebyttor som jag sett som säker väger närmare halvkilot....

//AA

Våtserviett finns på rulle i burk. Var synnerligen praktiskt med mindre barn i bil och strax utanför... Men förutsätter fordon, senaste burken jag köpte vägde 740g ny.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg