Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Te är det vätskedrivande
- Trådstartare pixi
- Start datum
strand; sa:Inte lika mycket som kaffe
Här är en länk som handlar om te....innehåller bara hälften så mycket koffein som kaffe(alltså te inte länken..)
http://www.tasteline.com/document/showdocument.asp?lintDocumentID=2384
drick en kissa två....
Jag har läst i någon bok (mins ej vilken..) Där det stod att det driver dubbelt så mycket. Dvs att om du dricker 1 dl så skall du kissa ut 2 dl. Jag vet inte hur det sant det är. Men visst så blir man mer nödig om man dricker kaffe eller te än utan. Det är i alla fall min erfarenhet.
/Kaffe och tedrickade Daniel, fast inte samtidigt
Jag har läst i någon bok (mins ej vilken..) Där det stod att det driver dubbelt så mycket. Dvs att om du dricker 1 dl så skall du kissa ut 2 dl. Jag vet inte hur det sant det är. Men visst så blir man mer nödig om man dricker kaffe eller te än utan. Det är i alla fall min erfarenhet.
/Kaffe och tedrickade Daniel, fast inte samtidigt
Te är vätske då det innehåller koffein som är ett vätskedrivande medel. Dock så är det bara ungefär hälten så mycket koffein i te i skillnad till kaffe. Dock ska man aldrig dricka te efter att man ätit då det kan hindra järnupptagningen.
Har dock för mig att det finns örtte som inte innehåller koffein och borde då inte vara vätskedrivande, men är dock inte säker.
Har dock för mig att det finns örtte som inte innehåller koffein och borde då inte vara vätskedrivande, men är dock inte säker.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg