Tarrekaise-undring

Undertecknad har en del skrivet och fotat från trakten, både i utkanten och mer "mitt i smeten". Till att börja med passerade jag området två gånger sommaren 2006 (dag 1-2 & 10-13) och när jag året därpå var stugvärd i Såmmarlappa traskade jag förbi nere i dalen på både dit- och hemvägen. Under den senare vistelsen gjorde jag även några dagsturer på lite högre höjd (21/8 & 28/8).

Undertecknad har en del skrivet och fotat från trakten, både i utkanten och mer "mitt i smeten". Till att börja med passerade jag området två gånger sommaren 2006 (dag 1-2 & 10-13) och när jag året därpå var stugvärd i Såmmarlappa traskade jag förbi nere i dalen på både dit- och hemvägen. Under den senare vistelsen gjorde jag även några dagsturer på lite högre höjd (21/8 & 28/8).

Mycket trevlig läsning. Tack! /Hans

Här fanns material! Ska läsa en gång till med kartan framme i helgen. Tack!

Håkan

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg