Har teleskopstång som inte vill fastna och funderar på tarpstång med lösa bitar. Önskar tips.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tarpstång
- Trådstartare Livetiskuggan
- Start datum
Jag köpte två uppsättningar såna här i somras och är mycket nöjd. Dock är mina 180 cm. https://rodastjarnan.com/talt-och-mat/dd-hammocks-tarp-pole-22m-43981Har teleskopstång som inte vill fastna och funderar på tarpstång med lösa bitar. Önskar tips.
Nåt sånt du menar?
Ja exakt jag blir så irriterad när mina teleskop inte låser.
Jag har Hillebergs sina stänger som är riktig bra och är lätt att justera till önskad längd, den enda nackdelen är att dom är dyra.
TARPSTÅNG
19.5 mm
Göm
Tarpstången på 19,5 mm är en enkel och lätt stång, avsedd att användas tillsammans med våra tarps och andra shelters, som Mesh Box 10 och 20. Den tvådelade tarpstången kan förlängas från 124 cm till 210 cm i 5 cm intervaller tack vare förlängningar som dras ut från varje ände och låses på plats med fjäderbelastade piggar. Den viks samman till ca 66 cm, och den har en vändbar gängad spets som kan användas tillsammans med tygfickor (som på Altai), eller med ringar eller öglor (som på tarps).
• 340 g •
TARPSTÅNG
19.5 mm
Göm
Tarpstången på 19,5 mm är en enkel och lätt stång, avsedd att användas tillsammans med våra tarps och andra shelters, som Mesh Box 10 och 20. Den tvådelade tarpstången kan förlängas från 124 cm till 210 cm i 5 cm intervaller tack vare förlängningar som dras ut från varje ände och låses på plats med fjäderbelastade piggar. Den viks samman till ca 66 cm, och den har en vändbar gängad spets som kan användas tillsammans med tygfickor (som på Altai), eller med ringar eller öglor (som på tarps).
• 340 g •
P
Pris?Har 2 Hillebergstänger som jag använt 2 ggr. Ifall någon är sugen.
Blir inte att jag tar med dom ut.
Beställt två från decathlon för 129:-. ser rätt smala ut, men borde duga till mitt baktält till bilen.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg