Såhär tänker jag: om en handlare saluför ett givet märke borde han kunna beställa en pryl av det märket fast han normalt inte säljer just den prylen.
Jag menar: lägger han in beställningar med jämna mellanrum borde han väl kunna beställa prylen jag vill ha även om han inte normalt säljer den?
Efter att ha sonderat tältmarknaden kommer jag fram till att Black Diamond hilight kommer närmast min kravspec så jag går in på deras hemsidas dealer locator och hittar Fjällsport.
Ringer dit och beställer tältet och tillhörande absid.
Jajamen! Men det kan dröja en vecka eller 3-4 beroende på vilket lager tältet finns. Helt OK säger jag.
Går två veckor, ringer; ööhh, han som tog beställningen VABbar (eller vad det var) så jag vet inte, får jag till svar.
Går en vecka, åker dit: ööööhhh, vänta, jag ska se här...scrolla, scrolla på datorn. Jag minns inte vad expediten sa, men jag minns tydligt att det inte innehöll någon som helst relevant information om var i händelsekedjan min beställning befann sig, när tältet skulle materialisera sig hos dem eller om min beställning öht var lagd ens en gång.
Ringde igen (1-2 veckor senare) i förrgår. Samma menlösa, lika innehållslösa svar.
Ähh, nu är jag less på de där tomtarna, tänker jag och stegar in på Naturkompaniet:
Jag vill lägga en beställning på en BD hilight, tack!
Äntligen ett (halv)ärligt bemötande!
Öööhhh...ähhh...jag vet inte...vi har det inte inne, men får jag ta ditt telefonnummer? Så ringer vi dig med besked.
Han sa det inte rätt ut, men hela hans kroppshållning och allt han sa signalerade: nä, här får du inte ditt tält.
Min fråga är: har jag bara haft otur? Är det någon ide att söka vidare, efter någon handlare som kan leverera?
Eller: vari ligger feltänket i mitt första stycke ovan?
//T
Jag menar: lägger han in beställningar med jämna mellanrum borde han väl kunna beställa prylen jag vill ha även om han inte normalt säljer den?
Efter att ha sonderat tältmarknaden kommer jag fram till att Black Diamond hilight kommer närmast min kravspec så jag går in på deras hemsidas dealer locator och hittar Fjällsport.
Ringer dit och beställer tältet och tillhörande absid.
Jajamen! Men det kan dröja en vecka eller 3-4 beroende på vilket lager tältet finns. Helt OK säger jag.
Går två veckor, ringer; ööhh, han som tog beställningen VABbar (eller vad det var) så jag vet inte, får jag till svar.
Går en vecka, åker dit: ööööhhh, vänta, jag ska se här...scrolla, scrolla på datorn. Jag minns inte vad expediten sa, men jag minns tydligt att det inte innehöll någon som helst relevant information om var i händelsekedjan min beställning befann sig, när tältet skulle materialisera sig hos dem eller om min beställning öht var lagd ens en gång.
Ringde igen (1-2 veckor senare) i förrgår. Samma menlösa, lika innehållslösa svar.
Ähh, nu är jag less på de där tomtarna, tänker jag och stegar in på Naturkompaniet:
Jag vill lägga en beställning på en BD hilight, tack!
Äntligen ett (halv)ärligt bemötande!
Öööhhh...ähhh...jag vet inte...vi har det inte inne, men får jag ta ditt telefonnummer? Så ringer vi dig med besked.
Han sa det inte rätt ut, men hela hans kroppshållning och allt han sa signalerade: nä, här får du inte ditt tält.
Min fråga är: har jag bara haft otur? Är det någon ide att söka vidare, efter någon handlare som kan leverera?
Eller: vari ligger feltänket i mitt första stycke ovan?
//T