Tanger-Senegal

Hej

jag har inte så mycket koll på långdistanscykling, hittills är det mest dagsturer jag gjort. Men är sugen på att cykla till Senegal (för att gå på dansworkshop ; ) till hösten.

verkar som man kan cykla längs kusten där, marocko mauretanien, är det någon som har gjort den sträckan, som har några tankar om det.

tacksam för tips
Öjvind
 
Är också sugen på att veta mer om den rutten, saker som täthet mellan byar, tillgång på vatten, finns det restauranger eller är spritkök det som gäller och isåfall hur ofta kommer man över mat i butiker man kan laga osv.

Det verkar dock som om en "standardrutterna" för transafrika om man nu kan kalla något som har att cykla genom Afrika standard så det borde inte vara några problem.

Har för mig att jag läst någonstans att vinden blåser norr till söder (generellt sätt givetvis) på den här rutten vilket låter trevligt, någon som kan konfirmera det?

MVH
 
rutten

inga problem genom vastafrika, gjorde den rutten for nagon manad sedan. Polisen i marocko nyfiken och trevlig. Korde med michelins karta over marocko och michelin over nord och vastafrika for mauretanien. OBS att man maste skaffa visum till mauretanien i Rabat .Vi rakade ut for problem nar militaren i mauretanien ville skjutsa oss forst hela vagen till nouakchott. De vill bara ha pengar for detta... Sedan akte de efter oss till bensinmack total dar de ville hjalpa oss att handla, se upp for detta halvvags mellan nouakchott och nouadhibou!

VAtten paa bensinstationer och i stader langs vagen. I mauretanien vatten i stora sackar vid nomadtalten langs vagen. Vi korde kok och talt. bunkra choklad i marocco!
 
Tack för svaret. Hur kallt blev det om nätterna ungefär? Har tänkt på rutten och vidare och har använt junglebag tidigare, men ökenområdena blir det väl svinkallt i har jag hört (om nätterna)?
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Klaus Senegal!! Långcykling 0

Liknande trådar