Tandkräm

Mina ungar kom hem med en tandkrämstub som var inponerande liten. Tidigare har jag alltid haft två tuber igång för att ha en tub med lite kvar i till resor. Så till frågan. Vad har ni för tips om olika saker som tandkräm, deo, tvål som passar för resor. Kraven bör vara att de är små och lätta förfackningar, klara frysning nja priset bör ingå.
Så mina tips är tandkräm från tandläkaren som jag inte provat ännu i mini förpackningar. Apotekets lilla blå deo som innehåller mycket sprit och i plastförpackning. Förväntar mig att det finns mycket att berätta här .... eller har jag missat ett gammalt spår ?

Återanvända små tuber.

När du väl fått tag på en liten tub så kan du återfylla den från din vanliga tub. Tryck tuberna mot varandra spets mot spets och pressa tandkräm från den stora fulla tuben till den lilla tomma.

Små eller i alla fall betydligt mindre tandkrämstuber brukar finnas på apoteket. Tror det brukar vara Acta...

/Andreas

inte just tandkräm men

andra saker som tvål, solskydd, diskmedel, olja osv saker som flyter måttlig har jag i små plastflaskor från bodyshop som kostar ungefär fem kronor styck har jag för mig.

willys

jag köpte 5 tuber på willys i somras som var typ 6cm långa! de har hängt med på diverse skoj!

kostade 2 kr styck.

Köp inte tomma...

Köp inte tomma småburkar från Naturkompaniet. Köpte en sats med 8-10 tomma småburkar för runt 80 spänn. En god vän gjorde detsamma. Men både han och jag märkte att dessa sprack i locket. Mitt tips är därför att köpa småtuber/använda små förpackningar från tillverkare som säljer dem med innehåll i. Dessa håller troligen mycket bättre. Inte kul med smet i nessesären...Men det är värt tiden att hitta något som håller

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg