Tålig mobiltelefon

Det som alla "moderna" telefoner stupar på är batteritiden.
Jag kommer att behålla min nuvarande SE-nalle så länge det går, den har åtminstone en hyfsad batteritid.

Den fick ju rätt usel kritik den där Xcover och Nokian verkar inte vara så super heller. Att det ska vara så svårt att få tag på en tålig icke-pektelefon med lång batteritid och bra kamera. Verkar i princip omöjligt så jag kör på med min gamla w880i ett tag till när jag är i fjällen. Den har tålt betonggolv, drypande kondens i skaljackan m.m. och dessutom varit utlånad till min sambo som inte är den som är så rädd om dylika prylar. Den är lite skamfilad men inget som påverkar funktionen. 9 mm tunn också så den märks knappt i fickan eller packningen.

Sedan min andra hajfena dog har det inte funnits nâgot likvärdigt pâ marknaden.
Är verkligen efterfrâgan efter sâdan produkt sâ lâg.

Jag är nöjd med min Nokia 3720, absolut inget häftigt med den, men en bra robust basmobil med schysst batteritid, och så känns det som jag inte behöver fundera på om den klarar jackfickan när det är regnigt när man cyklar till jobbet eller mullar i skogen. Jätteskönt att slippa vattentäta fodral, de jag har haft har plasten gulnat/vitnat/mjölkat sig på så att det är svårt att se displayen.
Plus på denna Nokia att storleken är smidig jämfört med andra terränggående mobiler, tycker jag.

Vill bara tipsa om Samsung Xcover 271 även känd som samsung B2710. sprillans ny på marknaden, har beställt en själv. Verkar fylla upp tomrummet inom den tåliga sektorn!
ska bli kul att testa den när den kommer. finns inte så mycket info om den på nätet än. nån film på youtube har jag hittat iaf, verkar riktigt lovande!!!!

Är i samma situation som TS och det är frustrerande svårt att hitta något som känns rätt. S. B 2710 skulle kunna vara något, men vad säger ni som provat den? Några andra tips?

MVH
/Mikael

B 2710 skulle kunna vara något, men vad säger ni som provat den?
MVH
/Mikael
Jag har använt min B2710 nu i en dryg månad, men inte på några värre äventyr. Det har varit svinkallt hela december, så jag har i alla fall "fryst ner" mobilen några gånger, tinat upp den, sköljt av den under kranen, tappat den i golvet två gånger i "snickarboa" och så där... Den har en ganska kass kamera, GPS-funktionen har jag inte testat, knapparna är åtminstone bättre än min gamla Nokia och fullt användbara med vanliga fingerhandskar. Ficklampa och FM-radio, bra! Jag behöver ingen smartphone, och jag anser nog att denna är prisvärd jmft Sonim t.ex. / lycka till.

Det blev förresten en Samsung E2370 till slut. Jag gissar att den är nära släkt med2710? Jag är i alla fall så här långt nöjd, bra batteritid och enkelt och funktionellt gränssnitt. JAg har inte utsatt den för några värre strapatser än, men så här långt funkar den :) TAck för alla tipsen här!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg