Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tålig långsked som inte böjer sig
- Trådstartare tango
- Start datum
Jag köpte min `långsked´ av fabrikat Sea to Summit för 11 år sedan och åtskilliga är de frystork-förpackningar den slevat ur. Hemmavid använder jag skeden att plocka upp tre oliver om dagen med. Ser att skeden fortfarande säljs så den måste vara bra Bif. länk samt bild på min kära sked.
Sea to Summit Cutlery AlphaLight Spoon Long
<p><strong>Slitstark och lätt sked i flygplansaluminium</strong></p><p>AlphaLight är Sea to Summits serie med superlätta och slitstarka bestick. Ytan har anodiserats, något som gör besticken starkare och ger en skyddande yta kring kärnan i aluminium. </p><p>Det långa handtaget gör att skeden...
www.widforss.se
Om man är ok att köpa från Kina och kan vänta...
T.ex
22kr+14.50 i frakt
T.ex
22kr+14.50 i frakt
Jag köpte en titansked för några år sedan som inte var blankpolerad. Jag upplevde det som oskönt. Det fixade jag med lite sandpapper (1200-1500 grit).
Jag tycker att den här är kanon.
LONGSPOON BLACK
Primus LONGSPOON BLACK - Bestick ✓ Köp online ✓ Fri frakt över 495 kr ✓ Fri Retur ✓
www.naturkompaniet.se
Och tullavgift.Om man är ok att köpa från Kina och kan vänta...
T.ex
22kr+14.50 i frakt
Jag hade samma upplevelse, tror det var Sea To Summits långsked i titan. Liksom inte munvänlig, rysningar nästan.Jag köpte en titansked för några år sedan som inte var blankpolerad. Jag upplevde det som oskönt. Det fixade jag med lite sandpapper (1200-1500 grit).
Medveten om att detta inte är en metallsked, det var iofs av betydelse i ursprungsfrågan, men denna gillar jag bättre: Kupilka Spork.
https://kupilka.fi/en/shop/kupilka-spork-225-3/
Jag kör Sea to Summits långa titansked. Den fungerar utmärkt för sitt syfte, har bra lutning på skedhuvudet och den håller. Efter att ha hållit på och trasslat med annat (mest plast) och ledsnat så köpte jag den skeden trots det högre priset och har inte ångrat mig sedan dess. Vissa saker kan få kosta så länge de fungerar som de ska och jag kan förvänta mig lång livslängd.
Och moms. Och postens avgift om 75 kr som de vill ha för allt arbete de har med att kassera in de andra avgifterna... </ironi>Och tullavgift.
Oxiderar inte ytan snart därefter för dig?Jag köpte en titansked för några år sedan som inte var blankpolerad. Jag upplevde det som oskönt. Det fixade jag med lite sandpapper (1200-1500 grit).
Försökte fixa det själv med våtslippapper och polerpasta men det verkar oxidera igen.
Thure
Efter att ha använt de vanliga långmodellerna i titan och även msr i rf (som också fungerar som multiverktyg till msr xgk) så har jag äntligen hittat en långsked i trä.
Påsar använder jag nästan bara vintertid numera och en träsked slår alltid metall och även plast i kyla.
//J
Påsar använder jag nästan bara vintertid numera och en träsked slår alltid metall och även plast i kyla.
Sök - Bikeshop.se
bikeshop.se
//J
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg