Tahe

Det går att köpa på fabriken...

Det är helt OK att handla på fabriken, men priserna är på samma nivå som hela övriga världen. I varje fall inom EU, jag vet inte hur våra priser ser ut i USA och Canada t.ex. som regel får man totalt ett bättre pris om man besöker sin lokala handlare som ofta erbjuder ett paket som är bättre än den eventuella förtjänsten av att köpa i fabriken.

Däremot tar men inte emot privata postorderbeställningar alá Eastpole. Företag får inte handla momsfritt i fabriken. Detta är förbehållet auktoriserade återförsäljare.

Mvh,

Mats

Herr Larsson?

Hej hopp vet inte vilka påståenden som menas men om priset är lägre i estland så köper man kanske några extra kajaker och säljer i sverige så att den egna blir några tusen billigare. För några år sedan var skillnaden ganska stor mot point65 och många passade på. Den Estländare jag nämde sålde att helt släp med Reval kajaker men det var väl innan fabrikspriserna försvann och Tahe Sverige startade./BL (http://circlemaster.blogspot.com/)

Tjena! Jo, det var ett tag sedan det var värt att göra. Nu är skillnaden mycket liten mellan Sverige och Estland, så om du köper några där för att tjäna tillbaka resan måste du sälja dom till svenska riktpriset. Då köper folk nog hellre från en auktoriserad ÅF och kan välja och beställa efter egen smak.

Ha det!!

Jo Tjena.
Om jag var en av bröderna som tog över. Skulle jag ta min Svenska generalagent i örat och se till att han inte skriver så mycket i forum som utsidan.

Feedback: Den information du gav verkade mer som illa dolda hot. Tahe kommer knappast att jag svenska kunder som handlar svart. Möjligtvis kommer de som du skriver att täppa till de hål som finns och har funnits.

Men din text är långt ifrån tydlig och ingen bra reklam för tahe. Fast det är bara vad jag tycker du är som sagt fri att göra vad du vill med mig feedback.

Jo Tjena.
Om jag var en av bröderna som tog över. Skulle jag ta min Svenska generalagent i örat och se till att han inte skriver så mycket i forum som utsidan.

Feedback: Den information du gav verkade mer som illa dolda hot. Tahe kommer knappast att jag svenska kunder som handlar svart. Möjligtvis kommer de som du skriver att täppa till de hål som finns och har funnits.

Men din text är långt ifrån tydlig och ingen bra reklam för tahe. Fast det är bara vad jag tycker du är som sagt fri att göra vad du vill med mig feedback.

Hej Betula,

Jag förstår inte riktigt vad du fösöker säga. Jag säger bara att den till historien hörande handeln med våra kajaker är slut. Finito.... Finns inga hot i det.

Mvh, Mats

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg