Tågförseningar

Fel tid

Åkte Stockholm-Abisko 17.27 den 26/7. Ca en halvtimmes försening. Det verkar dock som om de största förseningarna är söderut bl a p g a banarbeten mellan Narvik och Abisko. Råkade ut för ca en och en halv timmes försening mellan Kiruna och Stockholm.

[/QUOTE]
Om man ska säga något positivt om Connex så ska det väl vara dessa enormt trevliga tågvärdar =) [/QUOTE]

som förövrigt kommer från tågkompaniet till 99%,

Jag har precis åkt sträckan Boden-Göteborg. Tåget var något försenat (ca 20min) från Boden, vilket till slut blev ca 35 min i Göteborg. Inga spårarbeten. Inga bussar.

/David

Stockholm - Kiruna - Stockholm

Åkte Connex på sträckan Stockholm - Kiruna 5/8 - 0 min försening hela vägen

Åkte hem Kiruna - Stockholm 8/8 - Tåget stod stilla 30 min i Ånge och behöll denna försening hela vägen till Stockholm.

Personalen - MYCKET MYCKET trevlig!

PS. Bilder från Kebnekaise:
http://www.niczko.com/gallery/

Ganska nöjd

Åkte tor Kiruna i förra veckan utan några större hinder på vägen. Servicen på tåget är helt OK (jmf. med utlandet) och vi var c:a 15 min sena upp och 6 min sena till Stockholm. Inte länge med tanke på att det är 130 mil man åker och att man är på semester. Bussen till Nikalokta väntar också på ifall tåget inte alltför sent, så de flesta kommer nog fram. Relax!!!!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg