Garanti
Det framgår inte hur gamla era Tahe-kajaker är, men sedan 2007 är det nya ägare och ny teknologi samt marknadsorganisation som gäller.
Två års garanti som ombesörjs av den av c:a 30 återförsäljare vi har i Sverige. Inte svårt alls. Garantipapper bifogas alla nya kajaker.
M.v.h.,
Mats/Tahe Marine, Zegul &Trapper Canoes
Är det någon som vet om Stadium har slutet helt med kajaker? kanske inte är så lätt när dom hänger på väggen.
Om någon undrar över Aquillo så kan jag ge lite input då vi har köpt in och använt 6st under sommaren 2010.
Kajakerna har inte lika mycket som standard i priset som en del andra fabrikat som vi tittade på. Däremot så är kvaliteten betydligt bättre på Aquillos glasfiberkajaker som X-plore och X-treme. Men man får tex köpa till ryggstöd och montera. Inget jättejobb men som uthyrare så vill man gärna ha allt klart. Helt klart är iallfall att vi även köper in Aquilo kajaker även för denna säsong.
Tidigare hade vi några Tahe kajaker ifrån Estland och några ifrån Point. Vi hade en hel del (mycket) problem med läckande väggar mellan sittbrunnen och skotten på Tahes kajaker. När vi påpekade det för Tahe så var det kalla handen, till slut så fick vi bara material för att reparera det själva. Det tycker inte jag är ok när det finns garanti. Nu vet jag att det har hänt lite hos Tahe och dom har kommit med nya förbättrade modeller osv. Men jag skulle nog ändå skriva ett separat avtal för garantier vid ett köp utav Tahe. Det kanske i och för sig är svårt som privatperson.
Paddlingsegenskaperna är ju annars beroende på modellen så det bör man nog testa sig fram till själv i vattnet.
Det framgår inte hur gamla era Tahe-kajaker är, men sedan 2007 är det nya ägare och ny teknologi samt marknadsorganisation som gäller.
Två års garanti som ombesörjs av den av c:a 30 återförsäljare vi har i Sverige. Inte svårt alls. Garantipapper bifogas alla nya kajaker.
M.v.h.,
Mats/Tahe Marine, Zegul &Trapper Canoes