Tändare på teknikmagasinet?

Hej!

Jag undrar vad det är för fel på de här tändarna?

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=330212&title=T%e4ndare%20Turbo&
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=330227&title=Stormt%e4ndare&

Jag är på jakt efter en tändare som är butangasdriven och väldigt vindsäker. Fann dessa och är förälskad, men de är misstänkt billiga och jag ställer mig frågande till om de är något att ha, eller bara skräp?

Någon som har testat dem?
Tanken är alltså inte att jag skall köpa en dyr zippo att flasha med, utan jag vill ha ett par snygga tändare som funkar bra för vardagsbruk.

Någon som kan något om tändares egenskaper?

Jag önskar väl inte mycket: butangasdriven och mycket vindsäker. Det vore ju inte fel om den tål vinterköld också.

Så här skall hålet för eldlågan se ut:
http://www.bobalucigarco.com/ecin lighter.jpg

Vad tror ni?
Jag vill inte ha en Silvan eller dylikt.

Linnea

PRIMUS PowerLighter 149:- på XXL (heter "Power Ignitor III" hos XXL)

Den bästa tändaren jag haft! Man kommer verkligen åt att antända med denna tändaren på grund av den förträffliga designen... Kan varmt rekommendera denna Primus tändaren...

Video 1
Video 2

Mvh troswe

Bilagor

• PRIMUS PowerLighter.jpg
    PRIMUS PowerLighter.jpg
    98.6 KB · Visningar: 4,042
Hej!

Tack så jättemycket för svaret.

Tyvärr var det just sådana liknande jag menade att jag inte riktigt var ute efter. :)

Jag undrade mest hur Teknikmagasinets är, om någon har testat, vet någon som gjort det eller sitter inne med goda "tändar-kunskaper"?

Hade köpt den för 129.90
Har en liknade (liknar en Zippo) som heter Win Jet Sport Windproof Lighter, fast min köpte jag på Broberg i Göteborg för över 15 år sedan, min var gjord i Japan och kostade runt 600:- då, men då var tekniken ny och dyr... Så idag kostar dessa tändare inre mer än några hundralappar... Hade jag varit du, skulle jag köpa den som liknar en Zippo för 129.90, inte mycket pengar... om du köper någon av dom du frågade om? Kan väl du väl göra review på den...

Mvh troswe

Hade köpt den för 129.90
Har en liknade (liknar en Zippo) som heter Win Jet Sport Windproof Lighter, fast min köpte jag på Broberg i Göteborg för över 15 år sedan, min var gjord i Japan och kostade runt 600:- då, men då var tekniken ny och dyr... Så idag kostar dessa tändare inre mer än några hundralappar... Hade jag varit du, skulle jag köpa den som liknar en Zippo för 129.90, inte mycket pengar... om du köper någon av dom du frågade om? Kan väl du väl göra review på den...

Mvh troswe

Hej!

Tack. :) Jo, det stämmer kanske vad du säger. Men jag har ändå inte lust att köpa något billigt som bara visar sig vara krafs sedan. :)

Klart jag gör en review om jag köper... Men jag köper sällan något jag inte vet något om!

Linnea

Vet inget om de tändare som teknikmagasinet säljer, men jag tvivlar att du köper dig mer kvalitet någon annanstans utan att gå upp betydligt i pris. Om du nöjer dig med samma eller kanske lägre kvalitet, kolla på www.dealextreme.com De har mängder med tändare; många fula och en del snygga.
Många av de grejer de säljer dyker upp på svenska varuhus typ Jula och Biltema. En mycket snarlik variant av Primus powerlighter finns här för några tior. Jag har kanske tio stycken som skräpar runt hemma, och de funkar perfekt. Mycket vindtåliga men inget man tar fram i fashionabelt sällskap kanske. Men kan vara ett tips om du vill ha tid att finjustera din kravspec lite.

http://www.dealextreme.com/p/compact-1300-c-butane-jet-lighter-4179

Vill också tillägga att alla tändare som går på butan kommer ha problem med riktig svensk vinterkyla om du inte förvarar dem nära kroppen. Gasen blir för kall och stannar kvar i vätskeform i tändaren.

Vet inget om de tändare som teknikmagasinet säljer, men jag tvivlar att du köper dig mer kvalitet någon annanstans utan att gå upp betydligt i pris. Om du nöjer dig med samma eller kanske lägre kvalitet, kolla på www.dealextreme.com De har mängder med tändare; många fula och en del snygga.
Många av de grejer de säljer dyker upp på svenska varuhus typ Jula och Biltema. En mycket snarlik variant av Primus powerlighter finns här för några tior. Jag har kanske tio stycken som skräpar runt hemma, och de funkar perfekt. Mycket vindtåliga men inget man tar fram i fashionabelt sällskap kanske. Men kan vara ett tips om du vill ha tid att finjustera din kravspec lite.

http://www.dealextreme.com/p/compact-1300-c-butane-jet-lighter-4179

Vill också tillägga att alla tändare som går på butan kommer ha problem med riktig svensk vinterkyla om du inte förvarar dem nära kroppen. Gasen blir för kall och stannar kvar i vätskeform i tändaren.

Jo, det är MYCKET vettigt du har att säga. :) Jag håller nog med dig i vad du menar.

Men jag skulle ändå så hemskt gärna vilja höra med någon som testat Teknikmagasinets tändare vad den tycker. Det är ju trots allt dem jag är nyfiken på. :)

Vad är det för sorts personer som kan tänka sig att köpa tändare från Teknikmagasinet?
Bara så man kan komma på andra ställen att fråga på också. :)

Köp själv!

Köp den själv, prova, och skriv ett omdöme här!

Läs om Teknikmagasinet's villkor på hemsidan.

Om du köper en vara på postorder har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast, och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat. Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan.

Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid. Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp när du handlar i butiker.

Vi ger våra kunder 30 dagars öppet köp och det gäller i samtliga av våra fysiska butiker.

Vad ska ska du ha dem till? De där ser ju mer ut som något för rökare än för skogs/fjällfolk - som kanske inte heller har som hög prio att de är snygga. Jag skulle gissa att du får fråga på Flashback i någon rökaravdelning eller kanske bland de som röker s.k. jazztobak. Lycka till.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
aksello tändare - butangas Utrustning allmänt 21
Himlalaila Hjälp! Dragit ut vajern på staven! Utrustning allmänt 2
Vickanvickan Hållbara/Långlivade märken på skaljackor Utrustning allmänt 8
MarBe Hur packa sovsäck på effektivast sätt? Utrustning allmänt 15
PsychoDave Smörja torra remmar på ryggsäck Utrustning allmänt 11
stefan.svard Vikt på gasoltub Utrustning allmänt 9
arktos Ryggsäck för en dag i skogen/på fjället Utrustning allmänt 15
Totteman Livslängd på friluftsprylar kontra prislapp Utrustning allmänt 42
Johan123 Tips på Wiresåg? Utrustning allmänt 28
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Storlek på förvaringspåsar Utrustning allmänt 15
turtle Hem på ryggen Utrustning allmänt 30
tango Drickasäck som inte fryser på vintern - finns det? Utrustning allmänt 17
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Fickkniv på resa Utrustning allmänt 60
hsp Höst rea på div 2-handsidor Utrustning allmänt 0
Lindis7911 Batterier till england på flyg Utrustning allmänt 8
hsp Extrema prishöjningar på friluftsvaror Utrustning allmänt 5
AgTheUnique Hjälp att justera storlek på en Haglöfs vandringsryggsäck Utrustning allmänt 1
turtle Vinter underquilt till hängmatta på sommaren? Utrustning allmänt 5
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
Kimkim Snabb mobil/batterifråga till tekniknördarna på utsidan Utrustning allmänt 23
evinrude Tips på lätta karbiner med bra kvalitet? Utrustning allmänt 13
Annnaa Tips på syntetsovsäck 3 säsong Utrustning allmänt 12
Leonin Ryggsäck på, byxorna trillar av.... Utrustning allmänt 20
Cuba Cola GRANITE GEAR Crown 2 60 ? Tips på lättare säck? Utrustning allmänt 7
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5
Kogoyo Tips på kikare: lätt, grym optik, hyfsad förstoring, rimligt pris Utrustning allmänt 65
Jazzy Hultafors på Jula. Utrustning allmänt 14
brigitte stormkök på Island? Utrustning allmänt 3
DoktorGlas Hur gör man med ändarna på paracord? Utrustning allmänt 31
Simonsimonsson Söker tips på Remfästen till Klättermusens hålband. Utrustning allmänt 5
igs Kåda på tältet Utrustning allmänt 2
deriks Trampa på tältpinnar Utrustning allmänt 16
Fjorr Limma sula på Vibram Five Fingers Utrustning allmänt 1
Brune Kastvikt på en kikare? Utrustning allmänt 13
Bobo E Märke eller modell på denna pulka Utrustning allmänt 2
Johan123 Önskar tips på lätt och delbar kajakpaddel i glasfiber Utrustning allmänt 20
AnteÅ Köpte vandringsstavar på Lidl... Utrustning allmänt 26
mindful Tips på 3 säsongssovsäck Utrustning allmänt 10
Sverker G Tips på kikare Utrustning allmänt 15
bico Problem med anslutningsgängningen på Sawyer Mini Utrustning allmänt 2
JMel Längd på vandringsstavar Utrustning allmänt 6
joa_bj Tips på microfiberhandduk? Utrustning allmänt 21
Göran_ Är det sovsäcken det är fel på, eller mig? Utrustning allmänt 7
Argusgranskare Laga trasig luftventil på Exped Downmat? Utrustning allmänt 5
wajder Prisvärd säck på xxl? Behöver snabba svar. Utrustning allmänt 8
Jojosurf Vandringsstavar på ryggsäck Utrustning allmänt 6
avslutmedlemskap0904 Namn på detaljer Utrustning allmänt 14
Nirrebosse Skruvmejsel på minsta fickkniven. Utrustning allmänt 43
NaturBoel Tips på bra och vattentäta walkingskor sökes! Utrustning allmänt 2
cloud76 Tips på snabbingångna vandrarkängor! Utrustning allmänt 14

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg