Jag funderar på att skaffa ett till tält, i form av ett självstagande kupoltält för kajakbruk. Jag använder i dagsläget mitt Nammatj 3 GT även för paddling, vilket i och för sig fungerar bra till 99 % rent uppsättningsmässigt och boendemässigt.
Dock känns tältet lite stort när jag är ute ensam. Jag skulle gärna ha ett mindre tält och undrar om någon paddlande tältguru har något att rekommendera utifrån följande specifikationer;
- självstagande (åtminstone delvis)
- användas i huvudsak av 1 person, men i undantagsfall 2.
- matlagninsmöjlighet inne i tältet.
- behöver enbart uppfylla "kajakkrav" då jag har mitt andra tält till övrig verksamhet.
- "billigt"/ prisvärt. Det vill säga att jag inte vill lägga ut 6000 kr på ett Staika eller Niak då jag redan har ett tält i den prisklassen.
Finns det något bra tält som fyller dessa krav???
Dock känns tältet lite stort när jag är ute ensam. Jag skulle gärna ha ett mindre tält och undrar om någon paddlande tältguru har något att rekommendera utifrån följande specifikationer;
- självstagande (åtminstone delvis)
- användas i huvudsak av 1 person, men i undantagsfall 2.
- matlagninsmöjlighet inne i tältet.
- behöver enbart uppfylla "kajakkrav" då jag har mitt andra tält till övrig verksamhet.
- "billigt"/ prisvärt. Det vill säga att jag inte vill lägga ut 6000 kr på ett Staika eller Niak då jag redan har ett tält i den prisklassen.
Finns det något bra tält som fyller dessa krav???