Måste väl rimligen mer bero på hur många dagar om året och i vad för sorts terräng, väder etc du tänkt använda det

.
Men visst, tältet har ju inte funnits i så hemskt många år, så det är egentligen ingen som än så länge verkligen kan svara på en sådan fråga. Helsport vågar i alla fall ge 5 års garanti, om det nu kan tyda på något.
Jag tältar oftast högt uppe i stenig terräng, så vad som väckte mina betänkligheter var det ganska tunna golvet - där tycker jag Helsport låtit viktjakten gå före sunda förnuftet. Men vet, det gör jag ju inte - än så länge har jag inte sett tecken på onormal känslighet, men jag är rätt stingslig med att välja/rensa tältplatsen, och upp till ställen som Tatra tar jag med lite vanlig bubbelplast att lägga under (det blir ju lite varmare & mjukare också, så den lilla vikten/volymen har jag flerfaldigt igen på att kunna välja ett tunnare liggunderlägg

).
Det var i o f s flera år sen jag frågade, men åtminstone då ställde även Helsport upp på att byta ut slitna tältgov till ett rimligt pris.