Jag saxar hejvilt från den tråden om det viktiga i att förankra tältet väl även om det är bra väder på kvällen. Jag slarvar själv väldigt ofta med detta, det kanske behövs att man vaknar av att tältduken pressar ner en mot liggunderlaget innan man börjar skärpa sig
ps. hoppas det var ok att jag snodde en bild från ditt album Andreas? ds.
ps. hoppas det var ok att jag snodde en bild från ditt album Andreas? ds.
[Ändrat av öringen 2006-01-12 kl 11:47]swabr; sa:Hur man lyckas... undrar "crazy". Ja, jag har "lyckats" vakna av att jag hade tältduken i ansiktet. Tältet,ett Hilleberg, givetvis, såg nog ut som på första bilden. Det var väldigt lugnt och fint på kvällen då tältet sattes upp på Pårekslätten då Sarekturen började gå mot sitt slut. Det hade förvisso blåst ordentligt på dagen, jag blåste faktiskt omkull en gång och blev liggandes som en sköldpadda på rygg, men vid tältslagningen var det som sagt lugnt. Sent på kvällen tog vinden ny fart, men det var ju inte lätt att veta i förväg.(Det här var f.ö. det blåsvädret då Sten Brander med sällskap blev fast på Kaskasapakte och räddningshelikoptern tragiskt nog störtade.) Jag måste dock erkänna slarv med att förankra stormlinorna med extra stenar, något jag aldrig gör numera, hur fint väder det än är på kvällen!
Hälsn. BrittMarie