Fyller på tråden med en fråga med Marmot Vapor 2 el 3 pers tält har ganska låg vikt med någon som har erfarenheter av dessa modeller
Finns redan en tråd om det tältet som är startad av, just det, dig. Kallas för korspostning.
Fyller på tråden med en fråga med Marmot Vapor 2 el 3 pers tält har ganska låg vikt med någon som har erfarenheter av dessa modeller
Tundraman. Som jag skrev har jag köpt och lämnat tillbaka ett trollhetta 3, då mina fötter tar i tältduken
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Ja, hilleberg kaitum 3 är ett av dessa, men kostar som du säkert sett omkring 9000 kr. Helsport hade tidigare ett liknande tält som heter fjellheimen 3 double. Det finns fortfarande att få tag på här för ca 5000 kr.Bilderna är från uppslaget tält utomhus. Om jag lyfter fötterna bara nån cm går innerduken mot ytterduken. Därför har jag lämnat tillbaka båda tälten jag provat. Såg att något hilleberg hade vertikala väggar både vid fot och huvudända. Men då blir det ju ganska mycket saftigare prislapp
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Helsport hade tidigare ett liknande tält som heter fjellheimen 3 double. Det finns fortfarande att få tag på här för ca 5000 kr.
Stämmer vikten 3,7kg?
Kan nog I så fall vara av intresse för mig & min sambo. Vi har idag ett Saivo (1:a modellen) som visserligen är ett otroligt stabilt tält med manga goda egenskaper (lätt att sätta upp mm.) men tyngden gör att vi nu funderar på att skaffa lättare tält. Tältet används till vandringar så även I fjällen.
Mvh!
// Niklas
Stämmer vikten 3,7kg?
Kan nog I så fall vara av intresse för mig & min sambo. Vi har idag ett Saivo (1:a modellen) som visserligen är ett otroligt stabilt tält med manga goda egenskaper (lätt att sätta upp mm.) men tyngden gör att vi nu funderar på att skaffa lättare tält. Tältet används till vandringar så även I fjällen.
Mvh!
// Niklas
Ja, hilleberg kaitum 3 är ett av dessa, men kostar som du säkert sett omkring 9000 kr. Helsport hade tidigare ett liknande tält som heter fjellheimen 3 double. Det finns fortfarande att få tag på här för ca 5000 kr.
Det är över din budget, har två absider istället för en stor och är något tyngre än den maxvikt du angav. Kanske det ändå kan vara ett alternativ. Här finns en liten video.