Tack så mycket för svaret! Vi hann dock bege oss innan jag såg ditt inlägg.
Jag tänkte redovisa här hur vi gjorde så att andra kan läsa. Vi gick alltså brösarps backar - vitemölla. Planen var att tälta mellan vitemölla och kivik, men det visade sig vara tältförbud invid stranden varpå vi var tvungna att gå upp till marknadsplatsen och slå upp våra tält. Maknadsplatsen är en stor öppen yta med skog som avgränsar. Vi satte upp tälten invid skogen och fick således väldigt bra skydd mot vinden. Det finns två stycken eldstäder, men dessa är placerade i det öppna och därmed inte så attraktiva då det blåser och är busväder. Vi gjorde istället upp en eld invid tälten men blev snabbt kontaktade av någon närboende att marken minsann var skyddad och att därför det rådde eldningsförbud. Väldigt märkligt att länsstyrelsen/kommunen inte satt upp någon skyllt som informerade om detta... Jag lyckas heller inte hitta något på internet som antyder eldförbud. Vi hann i vilket fall grilla vår mat innan vi fick reda på detta, så det var lugnt.
Sammanfattningsvis så är det alltså förbjudet att tälta längsmed kusten mellan vitemölla och kivik, men okej på marknadsplatsen.