Tjena!
Jag var ute "ungefär så" ca 50 nätter förra året med skillnaden att jag inte fiskade (ett helsefyr att hitta ett dugligt spö som går att sektionera, teleskopspön vibrerar sönder oftast).
Nu hade jag inget uttalat mål att hålla mig "undan", men resan blir ofta trevligare ju mindre & mer bortglömda vägarna är.
Det finns väldigt mycket grusväg & bortglömd väg som är trevlig och håller dig borta från "städerna".
Sverige är långt, och norr om Åre, sen är du ganska ensam.
Folk som inte kör hoj har en uppfattning att man utan att blinka lastar på 50 kg, men det gör man helst inte, såtillvida man inte kör en 1200:a och är en "komfortknarkare" som ogärna viker av från de större vägarna.
För egen del så var det just att minimera packvolymen (jag kör m mjuka väskor) så att det knappt påverkade min åkning som fick mig att fastna i UL-träsket, för på en lättare hoj så är det stor skillnad på 20 kg packning resp. 35 kg, i synnerhet om du inte har möjlighet att få vikten nära tyngdpunkten på hojen.
Dessutom så ställer ibland verkligheten till det för en, och det är ingen "promenad i parken" att promenera 1-2 km med 35 kg packning i väskor som inte är gjorda att gå med, de är ju specialgjorda för att rida på hojen (!).
Jag har 2 facebookgrupper, i den ena finns det väldigt mycket hojkunskap/packning (Nordiska Motorcyklister), i den andra (Vindskydd i Norden) lägger vi upp trevliga vindskydd och har satt ihop en vindskyddskarta så du i princip aldrig behöver resa tältet om du inte har lust (ca 3000 vindskydd markerade).
Välkommen!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro