Tälta i Alperna och Pyreneerna?

Hej!
Jag planerar att åka och cykla i Alperna och/eller Pyreneerna i sommar. Är det någon som vet hur bra möjligheter man har att övernatta i tält längs vägarna? Det finns ju inte allemansrätt som här osv... Vore tacksam för bra tips.
Tack! /Mattias

Slå upp tältet där ingen ser och sluta tjata om en lag som ingen utanför sverige har hört talas om.

Det värsta som kan hända är att du blir ivägkörd - och hur farligt är det?

Ja, jag går mot rött också.

Instammer med Lars. Cyklade langs pyreneerna i hostas och hade absolut inga problem med att hitta taltplatser, dar ingen brydde sig om att jag fanns. Och om du vill ta en dusch och bo billigt finns det massa vandrarhem langs med Camino de Santiago som jobbar pa donationer.

kan inte annat än att instämma med tidigare inlägg. cyklade bergamo - frankfurt förra sommaren. enda området som inte kändes helt hundra var låglandet i italien, mycket välbefolkat. samtidigt som vi vi cyklade utan karta, på lite för stora vägar. men det var aldrig några problem att tälta.
lycka till!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg