Barnen bär sina egna saker så långt det går (liggunderlag, sovsäck, kläder) och de två äldre har har 40 l (Lundhags Forest Jr), 30 l (Lundhags Dovre Jr), minsta kommer få ca 20 l (Kajka Jr om den dyker upp på rea), och jag har varit inställd på att de även får ta tältpinnar/bågar. Jag har en Norröna 120 l så plats finns men man ska ju orka också
Just nu lutar det nog åt Keron 4 GT igen efter att ha läst inläggen ovan, skulle nog bli galen på mig själv om jag köper ett fyrmannatält (eller Kaitum 3 GT) och vi sedan måste kompromissa med liggunderlag och/eller trängas mot duken (jag har Exped och tänkte skaffa det till barnen också eftersom de är små volymmässigt och även funkar bra på skolresor etc). Jag inser att två tält är mer flexibelt (och jag har ett gammalt Nammatj 2) men två tält är oftast tyngre än ett stort som ni vet och jag känner att barnen fortfarande är för små att "tvinga" de två äldre att sova ensamma även om de antagligen skulle säga att de vill det om jag frågar. Ska försöka diskutera lite med barnen utan att ta de som gisslan i beslutet.
En variant är kanske ett tvåmanna med GT-absid som komplement till Nammatj 2 (men det blir antagligen tyngre och tar mer plats än Keron 4 GT) och sedan komplettera med ett solo som t.e.x Unna som kan ta två utan packning.
Vilka i-lands-problem man har