Av någon anledning är jag inte alls förvånad över att just det där skitbra tältet som man får gratis är slut... Hur många tror du att de köpte in bara för att kunna få folk till butiken och när de väl är där få dem att köpa ett dyrare (eller åtminstone ett med högre vinstmarginal) tält? Jag gjorde en gång (aldrig mer) misstaget att hänvisa en bekant till XXL med uppgiften att köpa ett par Meindlkängor till en fjällvandring, men han kom därifrån med något som hette "Viking" eller något liknande - kan du gissa vilket märke som troligen hade högst vinstmarginal?
Se ovan...
Det är inte min erfarenhet, så det påståendet får stå för dig.
Är det någon som föreslagit ett sådant?
För det första är det ingen tvekan om att det finns bättre tält än Bergans - det beror helt enkelt på vad man tänkt använda det till och vad man prioriterar. För det andra har jag inte påstått att de skulle vara skittält, så lägg inte orden i munnen på mig. För det tredje behöver inte bra omdömen betyda att en produkt är bra - det kan lika gärna betyda att de som gett omdömena är totalt omdömeslösa...
Jo, det är dom om du jämför med till exempel Hilleberg. Om du jämför med Jula så är dom precis som du insinuerar "skitdyra"...
På nätet ja, men där gäller helt andra principer. Där är det en fördel att presentera det dyraste först eftersom de flesta som surfar tycker att det är jobbigt att scrolla eller inte förstår hur man ändrar sorteringsordningen. Jag pratar om riktiga butiker som finns i verkligheten - IRL vet du... Det var alltså ingen ledtråd att jag skrev "vart" och inte "var"?