varför slänga eller glömma bort? jag trodde alla friluftsmänniskor även var miljömänniskor. Slit och släng hör väll inte hemma i friluftslivet heller? varesig ditt tält kostar 100 kronor eller 10 000 kronor så är det väll värt att vädra ur, torska av, eventuellt skölja av, osv och förvara det väl så man kan använda det fler gånger... Går det sönder kan man laga osv...
Tycker bara inte man ska uppmana till slit-och-släng beteende på ett friluftsforum. Miljö- och långsiktigt tänk borde vara prio #1.
Nu överdrev jag nog lite väl mkt för att visa en poäng, med inledningen att "så länge tältet inte är boendedugligt för gott livet ut så är det skit" (Typ så det låter här). Så att slänga eller glömma bort var inte så jag menade helt heller (om man läser mellan raderna) Ville bara visa en poäng med att man kan köpa något som är "ok" och ändå vara nöjd.
Men helt klart så har "Underlig Hök" en poäng, kan man hyra ett tält så vore det bra, går det ens någonstans? Tyvärr så känner jag ingen som har tält att låna.