Tadpole 23 DL

Har hittat ett himmla käckt tält ,tror jag? Ett North Face Tadpole 23 DL. Ska ha det i huvudsak vid paddling tidig vår till sen höst! Oftast ensam men ibland för 2pers :)

Nån som har någon erfarenhet negativt el positivt om detta tält? Eller som kan rekommendera nåt liknande tält som kanske är bättre!

Vill ha kupol+absid+lätt+liten volym ihop packat + lätt att sätta upp!

Tacksam för svar!

/Janne

Hallå, har ett TNF Vector 22 som när jag köpte det var väldigt likt Tadpole 23 men ingång på långsidan istället (det enda som skiljde för tre år sedan). Är väldigt nöjd med det, lätt, lätt att sätta upp och bra ventilation. Nästan lite för bra när jag är ensam, kan bli lite kallt då.

Jag har intresserat mig för det här tältet men är det någon som vet hur innertältets väggar lutar? Jag är 196cm lång och behöver en del plats på längden och vill därmed inte riskera en fuktig sovsäck pga att jag stöter emot innertältet.

I Vector 22 börjar det nog bli trångt. Min kusin var med en gång och han är 193. Han touchade sidoväggen då han låg på rygg. Och att döma av bilder på Tadpole så luter dess sidor eventuellt in lite mer. Men provligg är väl alltid att rekommendera.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Almijo North Face Talus 2/ Tadpole 2? Bo och sova 5
jjjjy66 The North Face Tadpole 23 Bo och sova 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg