Enkelt: När användaren efter flera (automatiskt utskickade) varningar för inaktivitet ändå inte loggar in.a) avgöra när en medlem är inaktiv
Det har jag redan svarat på.b) vad skall vi göra med det som medlemenet redan tillfört sajen, i form av foruminlägg,bilder,kommentarer,recensioner osv.
Det är väl inte ert problem? Syftet med att ange en e-post när man reggar sig är väl ändå att den skall fungera som kontaktväg just vid sådana tillfällen? Hur gör ni med folk vars e-post har slutat fungera som har "glömt" sitt lösenord? Hur kan ni vara säkra på att det är rätt person som kontaktar er?e) folk byter epostadress ofta, då kan vi inte informera dom. Dom har inte kvar sina @algonet.se adresser längre.
Inaktiva medlemmar tar inte "plats" i databasen, eller snarare det är inget problem. "Disk är billigt" som min säljare på Dell säger.
Det har jag inte sagt heller, men de tar plats i sökningar och liknande. Jag provade att söka på folk i min egen kommun, det blev tre sidor med träffar. Jag kollade igenom ett 30-tal av dem och jag tror det bara var tre stycken (d.v.s. 10%) som hade loggat in under 2007. Flertalet hade inte loggat in sen före 2005.
Hur läsvärt blir det ? Om 25%-75% av alla bidrag blir opersonliga ?
Jag förstår inte hur läsvärdheten kan vara kopplat till huruvida det skrivna är länkat till någon eller inte? I varenda tidning jag läser ser det ut så, där står bara skribentens namn.
NU ja, jag talade om hur det skulle se om min lösning infördes. Alltså om informationen läggs dit statiskt utöver den där länkningen.> Informationen vem som skrivit står ju statiskt i bidraget redan så det är bara databaskopplingen som ändras.
Nej, det är en länk till medlem. Vid visning så plockar informationen från medlemen.
Men alla deras bidrag försvinner ju? Det var ju det som var så viktigt att behålla?Ett klar mindre problem, då har medlemen gjort ett aktivt val. Dessutom är det väldigt få, typ 3-4 per månad.
Ja, tack. Lägg till ett fält för "senast aktiv". Som default kan det väl stå på "senaste månaden".Om det centrala är att man inte vill söka fram medlemmar som är inaktiva så kan man ju lägga till det sökbegreppet på "Sök medlem" sidan.