Re: Abisko
Hade t-sprit på en tälttur i abisko i januari, funkade finfint, stekte pannkakor i -24. Sprit och brännare i magfickan på anoraken bara. Men räkna inte med några korta lunchraster, man behöver lite tid. Kör i vind!
Använder en 'vanlig' björkplyfaskiva. Det blir aldrig så blött att man behöver 'marin' plywood. I värsta blötvädret kan man ju baxa lite båtlack från biltema (i förväg). Marin plywood kostar skjortan!
Hbbb; sa:Skall till Abisko under påsken. Får dubbla med en termos utifall att.
Plyfaskiva får jag kanske såga till, enkel funkis lösning. Det gillar jag
Hade t-sprit på en tälttur i abisko i januari, funkade finfint, stekte pannkakor i -24. Sprit och brännare i magfickan på anoraken bara. Men räkna inte med några korta lunchraster, man behöver lite tid. Kör i vind!
Brune; sa:Jag hörde någon gång att man ska köpa ”marinplywood” för att det har ett vattenfast lim till skillnad mot ”vanlig” plywood.
Jag använder bara kök utomhus på sommaren, så jag har själv ingen erfarenhet av vintermatlagning och att skära snö med plywoodskiva.
Per Brune
Använder en 'vanlig' björkplyfaskiva. Det blir aldrig så blött att man behöver 'marin' plywood. I värsta blötvädret kan man ju baxa lite båtlack från biltema (i förväg). Marin plywood kostar skjortan!