Min dun-quilt är rätt tät i yttertyget och verkar mer kondensbenägen än mina andra sovsäckar. Trots det vill jag använda den på min hösttur (september) i Sarek. Vill inte gå tillbaka tillbaka till vanlig sovsäck (så länge det inte är mer under än över nollan).
Jag behöver alltså ett syntetfodrat överdrag. Hade jag haft tid hade jag beställt en 50F APEX-quilt från EE eller MLD men den hinner inte komma fram.
Vad skulle ni ha gjort? Det är framförallt fotändan som behöver skyddas genom att flytta daggpunkten utåt. Överkroppen har det inte varit något problem med antagligen p.g.a. att jag genererar mer värme där och kan trycka ut fukten.
Sy ihop två billiga fleecefiltar?
S2S Thermolite Reactor Liner utanpå quilten?
Reactor Fleece Liner utanpå quilten?
Ta syntetfodrad jacka istället för dunjacka som värmeplagg och dra över fotändan (men då har jag inget extra att ta på mig om jag behöver förstärka på natten)?
Räcker det kanske med ett reselakan utanpå för att samla fukten där?
Ta fuktspärrpåsen (innerst) som jag använder på vintertur? Men det motverkar ju delvis syftet med att ta quilt istället för vanlig sovsäck.
Andra alternativ och tips?
Jag behöver alltså ett syntetfodrat överdrag. Hade jag haft tid hade jag beställt en 50F APEX-quilt från EE eller MLD men den hinner inte komma fram.
Vad skulle ni ha gjort? Det är framförallt fotändan som behöver skyddas genom att flytta daggpunkten utåt. Överkroppen har det inte varit något problem med antagligen p.g.a. att jag genererar mer värme där och kan trycka ut fukten.
Sy ihop två billiga fleecefiltar?
S2S Thermolite Reactor Liner utanpå quilten?
Reactor Fleece Liner utanpå quilten?
Ta syntetfodrad jacka istället för dunjacka som värmeplagg och dra över fotändan (men då har jag inget extra att ta på mig om jag behöver förstärka på natten)?
Räcker det kanske med ett reselakan utanpå för att samla fukten där?
Ta fuktspärrpåsen (innerst) som jag använder på vintertur? Men det motverkar ju delvis syftet med att ta quilt istället för vanlig sovsäck.
Andra alternativ och tips?