Får tacka för alla intressanta tips jag har fått, har verkligen varit lärorikt då jag inte har stor erfarenhet förutom syslöjden i skolan. Var i min lokala symaskinsbutik idag och pratade med dem, fick titta på lite olika, Jenome, Husqvarna, Pfaff. De sa att Jenome var själva huvudtillverkaren av alla dessa maskiner så att det skiljde med andra ord knappt nånting emellan förutom pris och yttre design och position på vissa knappar. De demonstrerade också när Huqsvarna Emerald 116 sydde igenom ett tjockt lager jeanstyg utan några som helst problem vilket gjorde min mor imponerad efter som hennes gamla relik hade problem med det.
Husqvarnas instegsmodell i Emerald serien var den billigaste av dom som hade möjlighet att sy knappar i ett steg med (vilket min syster kräver som också kommer att använda maskinen) Så det fick bli den. Verkar riktigt trevlig faktiskt. Så jag tänke på det du sa mihaliska och slog till på den. Nu handlar det nog mer om att lära sig hur man ska sy och inte vad det är för maskin. Sen får man väl komplettera med fler sen om intresset växer! Förhoppningsvis kommer den klara det mesta som kan dyka i projektväg i framtiden
Tackar så jätte mycket för svaren!
Husqvarnas instegsmodell i Emerald serien var den billigaste av dom som hade möjlighet att sy knappar i ett steg med (vilket min syster kräver som också kommer att använda maskinen) Så det fick bli den. Verkar riktigt trevlig faktiskt. Så jag tänke på det du sa mihaliska och slog till på den. Nu handlar det nog mer om att lära sig hur man ska sy och inte vad det är för maskin. Sen får man väl komplettera med fler sen om intresset växer! Förhoppningsvis kommer den klara det mesta som kan dyka i projektväg i framtiden
Tackar så jätte mycket för svaren!