Sylarna från Nedalshyttan

Jag har tänkt gå från Nedalshyttan till sylarna. Tänkte att jag på väg till Sylarna går jag genom Ekorrdörren. Sedan går jag liksom runt Sylarna och sedan ned till Nedalshyttan igen. Om jag inte mätt helt fel är sträckan på ca 35 km. Förstår att det är tuff terräng och tänker därför att etappen bör ta tre till fyra dagar. Vad tänker ni? Bifogar bild på rutten.
 

Bilagor

  • Screenshot_20240713_195846_Sweden Topo Maps.jpg
    Screenshot_20240713_195846_Sweden Topo Maps.jpg
    1.5 MB · Visningar: 82
Jag gick samma sträckning, fast andra hållet, ett höstlov för ett antal år sedan. Med två tältnätter och tre vandringsdagar var det en fin och lagom tur och ganska lättvandrat egentligen. Gå gärna in i dalen vid Sylsjön en sväng. Så här såg det ut när jag var där!
Screenshot_20240713_203845_Facebook.jpg
 
Ok. Hade nästan räknat med att det skulle ta fyra dagar. Räknar med det ifall jag stöter på patrull. Stort tack för tipset! Ser fantastiskt ut!!!
 
Borde inte va några problem på fyra dagar. Jag gick runt Helagsmassivet från Ljungdalen, inkl topptur på 3 dagar.
 
Gick där för några år sedan. På Sylsjöns norra sida är väldigt det väldigt blött nästan bättre att gå på stranden, det gjorde vi Leden vid Ekorrdörren är en vinterled och det ser ganska blött ut där också. Till Syltoppen från Norge ska det finnas en led med röda T målade på stenarna vi hoppade över den och rundade bergets norrsida utan problem, många km fjällhed på skrå blev det dock
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
piratisaac Sylarna runt med topp-tur Expeditioner 2
Davvids Vandring Storulvån-Sylarna-Vålådalen Expeditioner 2

Liknande trådar