Jag har tänkt gå från Nedalshyttan till sylarna. Tänkte att jag på väg till Sylarna går jag genom Ekorrdörren. Sedan går jag liksom runt Sylarna och sedan ned till Nedalshyttan igen. Om jag inte mätt helt fel är sträckan på ca 35 km. Förstår att det är tuff terräng och tänker därför att etappen bör ta tre till fyra dagar. Vad tänker ni? Bifogar bild på rutten.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sylarna från Nedalshyttan
- Trådstartare Sverker G
- Start datum
Vilken patrull tänkter du på?
4 menar jag och 3 övernattningarBorde inte va några problem på fyra dagar. Jag gick runt Helagsmassivet från Ljungdalen, inkl topptur på 3 dagar.
Gick där för några år sedan. På Sylsjöns norra sida är väldigt det väldigt blött nästan bättre att gå på stranden, det gjorde vi Leden vid Ekorrdörren är en vinterled och det ser ganska blött ut där också. Till Syltoppen från Norge ska det finnas en led med röda T målade på stenarna vi hoppade över den och rundade bergets norrsida utan problem, många km fjällhed på skrå blev det dock
Ja, jag glömde en natt efter toppturen 😄Tänkte väl... lät som det var i ruskigt snabb takt annars 🤣🤣
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Sylarna runt med topp-tur | Expeditioner | 2 | ||
Vandring Storulvån-Sylarna-Vålådalen | Expeditioner | 2 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg