Sykkel-hette

Jeg er langsyklist, og har behov for å skjule sykkelen min når jeg camper. Til dette skal jeg sy et telt, en hette, slik at folk ikke ser sykkel og utrustning så lett.

Jeg trenger telt-duk, telt-stoff, telt-tyg(?) - og i Norge er det vanskelig/svårt å finne det.

Er det noen som vet hvor jeg kan bestille tynn teltduk, hvor vekt og farge er viktig: tynn og lett duk - og GRØNN.

Bredden på teltduken er ikke så viktig, jeg syr bare sammen flere bredder, om nødvendig.


Mvh Olav
 
I Sverige kan man ofta hitta gammal tältväv i stuvar (=bitar av olika storlek) på tygaffärer. Om vikten inte är prioriterad, så sy ett överdrag till cykeln av tältväv, och sy sedan på camouflagenät (hittas i militära överskottsshoppar som Överskottsbolaget i Sverige) för bästa täckning. Kanske kan du hitta ett billigt grönt tält på en bensinmack (tankstasjon?) som du kan sy om efter dina behov, behöver inte kosta många hundralappar.
 
Webshop

Takk takk. Jeg skal utforske den engelske butikken!

Og kommer tilbake med bilde av sykkelteltet før normal sesong (det er flere som sykler på snø og is, men det gjør ikke jeg!)
 
Militärfallskärm

Jag skulle kolla efter en begagnad (second hand) militär fallskärm för material (ej personer). Materialfallskärmar är vad jag vet ”militärgröna” eller camouflage färgade, stora och runda och dessutom billiga, bara man hittar stället som säljer dom.

Per
 
Finland er bra

Da er stoffet/duken/tyget hos meg! Jeg så litt på den engelsek webbutiken, men fikk ikke helt snøring. Men den finske fungerte. Her var det klart hva som var farge, bredde, vannsøyle, og pris per meter. Og jeg kjøpte inn oliven med sølv på den ene siden, bredde 150 cm, og pris 4 (fire!) euro per meter.

Nå skal jeg til sadelmakeren for å sy!

Bilde kommer når sykkelheten er ferdig.

Takk for hjelpen!

http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?cPath=22_29&products_id=90
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg