Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Förlåt!
Det var inte så illa menat, men tre "limm" kunde jag inte låta passera...
Angående tejpning av sömmarna så vet jag att Tierrabutiken i Malmö är Gore-Tex-verkstad och de tejpar på beställning...
Sedan vet jag inte om det är värst bra att ta bort nätfodret (om jag förstod dig rätt), det skyddar membranet och skapar en luftspalt som hjälper till med "andningen".
Jo nätskyddet är ju där för att just ge luft och skydda men det har den tendensen att vara i vägen.
När jag köpte den var den menad som en telemarksjacka, ett komplement till mina Telemarksbyxor från samma bolag.
Som tur var har de byxorna höga bibs så jag klarade mig från nedkylning, efter som jag vid varje vurpa fick in snö som fastnade och smälte mellan just nätet och jackan. Något som dels var svårt att få bort och dels blev hård ispansar..
Så jag tänkte göra om den något, dels försöka sy in den så den inte är så vid, och sedan bättra på några av funktonerna på den som jag inte är nöjd med.
T.ex. så är luvan av någon anledning avtagbar med knäpplås, med andra ord så åker den av varje gång jag tog på mig en ryggsäck..
Men eftersom jag inte sytt i jackor tidigare så jag undrar det finns länkar till fixa-å-dona-med-friluftsartiklar-sajter (förutom utsidan).
De muntliga tipps som jag fått har varit mycket bra men det vore ännu bättre om det fanns något som man kunde se...