Sy handskar, hur då?

Öhrnell;337945 sa:
Denna tråd är en av anledningarna till att jag älskar Utsidan så mycket. Var annars får man höra vuxna karlar diskutera sömnad??? Underbart - och lärorikt!

På den lokala fallskämsshopen http://www.uffeshoppshop.se (jag har cykelavstånd :) ) pratas det sömnad och sys.

Killarna som jobbar där är proffs på att sy och har väldans bra symaskiner. Men varje symaskin kanske kostar 50-100 kSEK.

Jag konsulterar dom på fallskämsshopen när jag ”syproblem” och då jag tror att dom kan hjälpa mig med ett gott råd.

Ett ”knep” som jag skrivit om många gånger i detta forum är att skära syntettyg med en spetsig lödpenna i ställer för att klippa tyget. När man skär med lödpennan så smälter tyget i kanten och då kan inte tyget fransa upp sig

Skulle någon på fallskämsshopen göra ett dåligt jobb, så finns nog risken att en person åker ner i marken med en hastighet av sådär 200 km/h. Förutom att då ha en god väns död på sitt samvete, så blir han som gjort ett dåligt jobb nog av med jobbet.

Per (ej fallskämshoppare)

Senast ändrad:
Appropå skära syntettyg, så vill jag slå ett slag för cirkulära mattknivar, de gör också ett bra jobb

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niklaz Fångremmar till handskar Gör det själv 6
danne_doppsko Täta handskar med seamsealer eller liquisole? Gör det själv 10
zeilon handskar material? Gör det själv 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg