Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10.

Tänk på att Norge inte är med i EU så om du beställer på distans (internet/postorder) så är chansen stor att du åker på att betala tull (beroende på vilken vara och pris) och postnords avgift för att agera tullombud (minst 75 kr) för att kunna lösa ut ditt paket. Även om kronkursen är förmånligare för svenskar än på många år så är priset med avgifter lite dyrare än det du betalar vid själva köpet.

/Patrik, med färsk erfarenhet av detta men för mig var det värt köpet ändå, då jag inte hittade varan i Sverige alls

Tänk på att Norge inte är med i EU så om du beställer på distans (internet/postorder) så är chansen stor att du åker på att betala tull (beroende på vilken vara och pris) och postnords avgift för att agera tullombud (minst 75 kr) för att kunna lösa ut ditt paket. Även om kronkursen är förmånligare för svenskar än på många år så är priset med avgifter lite dyrare än det du betalar vid själva köpet.

/Patrik, med färsk erfarenhet av detta men för mig var det värt köpet ändå, då jag inte hittade varan i Sverige alls
Det blir troligen tull, jag fick lösa tull på ett paket med sockor som exets släkt hade skickat från Norge.

Stämmer tyvärr att webköpa från Norge ofta innebär tull. Men min tanke med inlägget ovan är att handla i butik i t ex Oslo.

Finns en stor secondhandmarknad för friluftsutrustning i Norge t ex via Finn.no den kanske kan bli mer åtkomlig när verktyg som swish och vipps blir gemensamma över gränsen något som finns diskuterat långt in i en tidigare tråd https://www.utsidan.se/forum/threads/tradera-bara-mobilt-bank-id.94928/page-6

Thure

Senast ändrad:
Stämmer tyvärr att webköpa från Norge ofta innebär tull. Men min tanke med inlägget ovan är att handla i butik i t ex Oslo.

Finns en stor secondhandmarknad för friluftsutrustning i Norge t ex via Finn.no den kanske kan bli mer åtkomlig när verktyg som swish och vipps blir gemensamma över gränsen något som finns diskuterat långt in i en tidigare tråd https://www.utsidan.se/forum/threads/tradera-bara-mobilt-bank-id.94928/page-6

Thure
Det finns några svenska banker som är anslutna till Vipps.

Det där med tull och postnords avgifter verkar va lite av ett lotteri, för jag har aldrig åkt på det, trots att jag beställt både från Kina och Australien.

Australien var några år sen, men från kina beställde jag ett meshtält i år utan att få extra avgifter som jag räknat med.

Jag såg Utebutken listad i Umeå, den är numera en vanlig Naturkompaniet. Trevligt nytillskott däremot är Backpackinglight med en trevlig butik, om än lite avsides och med korta öppettider.

Upptäckte i början på hösten att Backpackinglight låg i Umeå. Köpte en lätt ryggsäck o lite smågrejjor. Handlar gärna igen om anledning finns.

/John

Jag såg Utebutken listad i Umeå, den är numera en vanlig Naturkompaniet. Trevligt nytillskott däremot är Backpackinglight med en trevlig butik, om än lite avsides och med korta öppettider.
Jag har för mig att Utebutiken låg på Storgatan, men minnet kan svika mig. Jag har inte varit i Ume på 14 år.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Bästa sättet att beställa från Nordamerika? Butiker och leverantörer 13
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3
Loijzan Friluftsbutiker i Skåne Butiker och leverantörer 19
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
Prankster Utländska friluftsbutiker. Butiker och leverantörer 15
Kanii Friluftsbutiker i Helsingfors Butiker och leverantörer 6
forslund Utländska friluftsbutiker TOP 10 Butiker och leverantörer 10
oj77 Friluftsbutiker i Luxemburg Butiker och leverantörer 0
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
L-Å B Friluftsbutiker i Örebro Butiker och leverantörer 9
Jockemeister Friluftsbutiker i Tours/Paris? Butiker och leverantörer 2
PalleKuling Friluftsbutiker i Paris? Butiker och leverantörer 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
Jockemeister Friluftsbutiker i Poznan, Polen? Butiker och leverantörer 2
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
gregerjohansson Friluftsbutiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 21
per160 friluftsbutiker i USA sokes Butiker och leverantörer 18
langby Friluftsbutiker i Berlin Butiker och leverantörer 5
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg