tibet; sa:Cyklingen fran sverige till Iran ar inga som helst bekymmer ( om du tar vagen genom osteuropa-turk-iran )
Östra Turkiet tycker inte jag är någon höjdare. Vet inte hur vägen ser ut idag men sist jag åkte (med bil) igenom var det till stora delar grusväg, som slingrade sig fram genom höga berg, inget större fel på vägen som cykelväg, däremot förekommer det att det kastas sten på "kristna" i östra Turkiet.
Har åkt den norra vägen till och från Afganistan genom Persien med bil flera gånger, via Mashad, säkert cykelbart. Men eftersom man inte kan hoja genom Afganistan måste man åka söder om Afganistan och såvitt jag förstår är det öken.
Sodra Iran och sodra Pakistan kan det bli lite problem. vagarna ar mycket samre i paki jamfort med Iran. Langa avstand.
Iofs tror jag inte vägarna är särskilt mkt sämre än i Persien. Det jag skulle oroa mig för är inte så mycket själva vägbanan, den kritiska faktorn är trafiken. Smala vägar mkt lastbilar o bussar.
Tuffa snubbar i omradet ocksa.annat "klimat" an i resten av bagge landerna. 3 langfardare blev kidnappade dar for ett ar sen... Jag tog buss den strackan och det ar inget jag angrar.
Ja, det finns vissa delar av Pakistan som är distinkt otrevliga. Med undantag för vissa nordliga delar, såsom Chitral, Hunza, Nagar, Mastuj, kan Paktistan beskrivas som världens armhåla. Drar mig till minnes att Kropp med flickvän avbröt sin cykling för att istället ta bussen, eftersom folk var så otrevliga i Indus Kohistan.
Har hort av en sv bosatt i Desh att overgangen till Burma borjar sagta oppna sig! vet dock inte mer exakt. ... Landovergang till Thailand verkar vara omojligt.
Det har varit stängt i evigheter, vore kul om det öppnades, men innan jag planerade en resa utifrån det skulle jag vilja veta säkert. Sist vi var i trakterna hojade vi i norra Laos, fr Thailand, och fick då intrycket att det möjligen gick att cykla på några ställen i Burma men att det var omöjligt att ta sig igenom. Till saken hör att östra Bangla Desh har upproriska minoriteter och ssamma sak gäller i Indien runt Assam; Mizo o Naga folken m fl har kämpat för ngn form av oberoende i decennier.
Per