Sverige i fyra bilder!

Skulle vilja utlysa en helt inofficiell utsidanfototävling.

Min tanke är att vi ska försöka att fånga Sverige i fyra fotografier. Vad som ingår i Sverig i form av städer, natur och årstider är upp till fotografen.

I denna tråd kan fotograferna lägga in sina fyra bilder (kanske i litet format helst, och med bättre storlek i albumet) och sen får vi andra tycka. "Tävlingen" har inget särskilt slutdatum utan tävlingen fortgår löpande under sommaren och hösten i mån av intresse. Bonuspoäng till den som har alla fotografierna tagna under detta år.

Någon som är med?

/Andreas

Börjar så smått med en bild som sambon tog av mig och hunden vid Matkakoski dagen före midsommar i år. Iofs är det mesta av skogen som syns på bilden Finland, men halva älven och de stenar som jag står på är iaf svenska ;) Fotograf Jenni Niska.

177138048_e1e23d9b0b_b.jpg

Jag lägger in min sommarbild i albumet redan nu för att på politkermanér dra nytta av tillvänjningseffekten. Värsta åhlens-affishen som ger mig huvudvärk, men nu handlar det inte om mig utan om att appelera till massorna. Öringens miniatyrbild var väldans stor.

avslutad210712

Gäst
lapetter; sa:
Jag lägger in min sommarbild i albumet redan nu för att på politkermanér dra nytta av tillvänjningseffekten. Värsta åhlens-affishen som ger mig huvudvärk, men nu handlar det inte om mig utan om att appelera till massorna. Öringens miniatyrbild var väldans stor.

Ja men i Norrland är allt stort - även miniatyrbilderna :)

Sverige för mig

1. Jämtlandsfjällen i april 2006
2. Stockholms skärgård i maj 2005
3. Dalarna i augusti 2005
4. Malmö i maj 2006

134756164_ceda9cac23.jpg

51960969_d9c256f2f8.jpg

37732559_bb2b672b11.jpg

185490846_b74f43fcd5.jpg

Kul att det hänt lite under helgen!

Många trevliga bilder som redan fanns på lager. Om inte annat roligt att hela Sverige gick att återge utifrån Linköping.

Jamo> Du får kanske skippa katten. Kräftorna måste iaf vara kvar!

Jag tror Oskar leder på poäng enligt min bedömmning, men det är inte det viktigaste. Mer bilder!

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg