OT:
Det är riktigt att det förekommer en del kritik mot BS, men frågan är om det verkligen är så att tidningen är särskilt hårt kritiserad?
Jag ser alltid fram emot tidningen, och det är den tidning jag haft längst. Jag har köpt en del lösnummer av andra tidningar, och även haft prenumerationer i kanske nåt år, men jag har inte fastnat för nåt.
Bergsport är inte en tidning som liknar flashiga sportmagasin om skidåkning och/eller klättring, det är lite mer Vi-tidningen över den, och det märks att det är ett förbundsorgan, men jag tycker inte det är negativt över huvudtaget. Trots att jag gärna läser massor om klättring, och ser det filmer jag kommer över med stor behållning, så tycker jag ändå inte att det är det flashiga och "extremsportsmässiga" jag är ute efter. Klättring innehåller de element av äventyr man önskar, i sig själv, och det behöver inte överdrivas eller understrykas av vilda lay-outer.
De inskickade bidragen från medlemmar har ganska varierande stil och kvalitet, men så får det gärna vara. Och nej, jag har inte skickat in nåt, utan är bara förmånstagare...