Svenska långfärdscyklister

Bara män ? Finns det ingen av det andra könet som har trampat längre sträckor ?

Det finns även de av det andra könet som har trampat långt men det är inte så många... Jag har mailat två av dem och men har inte fått svar ännu. Jag lägger bara ut länkar till personer som jag har haft kontakt med oberoende av kön.

/Stellan
 
Minst sagt förvirrad kravlista! Är det inte bättre att ni träffas så ni kan mäta den istället?

;)

Jag tycker inte den är så förvirrad men jag har för all del varit ute och cyklat en del förr...

Syftet med listan är inte att hitta den som är bäst utan göra det mer lättare att hitta dem som har varit ute på långtur. Om man planerar att göra en tur själv så är det ofta bra att ta kontakt med personer som har varit i området tidigare med cykel. Att jag la in ett årtal är mest foer informationen ändras med tiden. Har du ex. cyklat i Sovjet paa 80-talet så skiljer det sig mycket från idag...

Att personen är aktiv på Utsidan, Happy eller egen blogg medför oxå att det är lättare att få kontakt med personen och han eller hon är mer villig att dela med sig information.

/Stellan
 
En tjej...

...som är ute och cyklar just nu är Erica Österlund och hon är på väg till Peking. Egen hemsida har hon också.

/Mike

Ps. Jag är också ute och trampar nu men jag platsar nog inte in på listan med alla tungviktarnamn. Kommer kanske upp i 5000 km. Och så fick jag sagt det också ;). Ds
 
Bra att du uppdatera denna lista. Den har varit till stor hjälp för mig att hitta svenska cyklister att inspireras av. Även kul att se att du har uppdaterat din egen sida som har varit lite buggig ibland. Ska bli spännande att kolla in din sida vid ett senare tillfälle och få reda på vad du planerar för resa.

Jag vill gärna hamna på din lista om cirka en månad, när jag har fått upp min sida

/Andreas Johansson
 
Bra att du uppdatera denna lista. Den har varit till stor hjälp för mig att hitta svenska cyklister att inspireras av. Även kul att se att du har uppdaterat din egen sida som har varit lite buggig ibland. Ska bli spännande att kolla in din sida vid ett senare tillfälle och få reda på vad du planerar för resa.

Jag vill gärna hamna på din lista om cirka en månad, när jag har fått upp min sida

/Andreas Johansson

Hör av dig när den är klar. Lägger då ut en länk

/Stellan
 
Bara män ? Finns det ingen av det andra könet som har trampat längre sträckor ?

jorå, moi.

2009: runt östersjön (inte bottenviken), cirka 210 mil
2010: över usa, cirka 650 mil
2011: australien, europa eller kanske mest troligt: stillhavskusten usa (så långt jag kommer på en fyraveckorssemester)

across-the-us.blogspot.com

/monica.
 
Du kan få lägga in mig om du vill. Cyklade tusen mil förra året och sjuhundratrettio i ett projekt. Planer för framtiden är treveckorsturer men kanske ligger något stort och ruvar i upplevelsehjärnan.
 

Liknande trådar