Jag fick hör av frugans väninna som jobbar på Njurenheten, tror det var i Göteborg, men ialla fall, hon sa att hon inte äter plockad svamp, typ trattkantareller, för att det behövs bara en liten, liten bit av giftig sort, för att man ska riskera njuranalys resten av livet.
Jag vet att man tar en risk, men jag kollar svampen tre gånger innan jag äter den, och än har det gått bra.
Är den här sjuksköterskan överdrivet rädd ?
Just trattkantarellen känner jag mig rätt sker på, finns det någon som man kan förväxla med som är giftig utav h-e ?
Har bara äldre svampböcker, så jag litar inte hundra på dem.
Vill kunna säga några lugnande ord till min fru.
Har för mig att förgiftningar inte är så vanliga, men det var väl faktiskt ett dödsfall nyligen, en thailänds tjej som avled, hon fick ingen hjälp på akuten i början så det slutade så illa.
Jag vet att man tar en risk, men jag kollar svampen tre gånger innan jag äter den, och än har det gått bra.
Är den här sjuksköterskan överdrivet rädd ?
Just trattkantarellen känner jag mig rätt sker på, finns det någon som man kan förväxla med som är giftig utav h-e ?
Har bara äldre svampböcker, så jag litar inte hundra på dem.
Vill kunna säga några lugnande ord till min fru.
Har för mig att förgiftningar inte är så vanliga, men det var väl faktiskt ett dödsfall nyligen, en thailänds tjej som avled, hon fick ingen hjälp på akuten i början så det slutade så illa.